Silk Road: Analogni sat u digitalnom vremenu

Piše: Sead Vegara, Filmofil.ba

Filmovi zasnovani na novinarskim člancima trebali bi da budu žanr sam za sebe. Često je „sočna novinarska proza“ poslužila kao predložak za scenarij film(ov)a u holivudskoj tvornici snova, kao npr. War Dogs (2016), te sada Silk Road (2021). Zajedničko za ova dva naslova jeste da su zasnovani na člancima napisanim za ugledni Rolling Stone magazin. Scenarij za prvi navedeni film deriviran je iz članka Guya Lawsona pod naslovom „The Stoner Arms Dealers: How Two American Kids Became Big-Time Weapons Traders“ objavljenog 2011. Drugi film svoj scenarij duguje članku Davida Kushnera naslovljenom „Dead End on Silk Road: Internet Crime Kingpin Ross Ulbricht’s Big Fall“ objavljenom u Rolling Stone magazinu 2014. godine.

  • Silk Road; režija: Tiller Russell; uloge: Jason Clarke, Nick Robinson, Jennifer Yun; 2021.
  • IMBd rejting: 5.9/10
  • Rotten Toamtoes rejting: 52%

Naravno, Rolling Stone nije jedini izvor inspiracije.

Mnoštvo je primjera, pa tako vrijedi spomenuti i seriju članaka Petea Collinsa objavljivanih 1999. u Miami New Timesu o „Sun Gym bandi“. Nju je u pokretne slike pretočio holivudski „majstor suptilnosti“ Michael Bay (Pain & Gain, 2013), a onda i mnogo ozbiljnije tematike kojom se pozabavio oskarovac Todd McCarthy (Spotlight, 2015). Scenarista Josh Singer kreirao priča o novinarskom timu poznatog lista Boston Globe, koji je razotkrio pedofiliju u katoličkoj crkvi. Američki producent, scenarista i reditelj Tiller Russell u svom, dokumentarnim filmovima, napučenom portfoliju ima dva igrana filma. Jedan od njih je western The Last Rites (2010) i najnoviji dramski triler Silk Road.

Kao vrstan autor dokumentarnih filmova i veoma sposoban producent, Russell je vidio filmski potencijal u članku Davida Kushnera.

Međutim to se nije desilo za dokumentarac, već (iz)vrstan igrani film, znajući da će tako doći do šireg dijela publike. Dokumentarni filmovi baš i nemaju isti „filmski život“ svojih igranih inačica. Rijetko se na kino-repertoar probije koji dokumentarac, osim ako je riječ o djelima Michaela Moorea. Tiller Russell u filmu Silk Road, skladno naslovu novinarskog članka, pripovijeda priču o usponu i padu Rossa Ulbrichta (Nick Robinson), mladića koji je sa nepunih 30 napravio web stranicu „silk road“ na “dark netu“ („zaradivši“ milione dolara), preko koje je bilo moguće nabaviti bilo koju vrstu droge, gotovo na isti način kao i sve „normalne stvari“ koje se naručuju preko Amazona.

Ross u prologu filma progovara sličnim riječima kao i Ray Liotta u Scorseseovom GoodFellas, samo umjesto Liottinog „želim da budem gangster“, Ross otkako zna za sebe, želi da promijeni svijet. U tome će i uspjeti, do određene mjere, ali ne na dobro, kakva mu je bila prvobitna namjera. Pozitivac koji postaje negativac, antagonista koji se pretvara u protagonistu, Ross i detektiv policajac DEA-a Rick Bowden (Jason Clarke), postepeno će zamijeniti uloge. Clarkeov Bowden je poput analognog sata u digitalnom dobu, detektiv policajac starog kova, kojeg će šef nakon kriznog perioda, prekomandovati u odjel za „cyber kriminal“, a on jedva da zna poslati mail.

Bowden će igrati prema starim pravilima, usput misleći na svoju porodicu, ženu i kćerku, zbog kojih će i „iskriviti zakon“. Način na koji Bowden prilazi rješavanju slučaja sirov je i nevjerovatan za njega kakao se bude približavao kraju. Tako će mu novi šef dobaciti: „Nakon što uloviš gada, pošalji mi faks.“ Za film nastao na osnovu novinarskog članka sasvim solidna zabava.

Piše: Sead Vegara, Filmofil.ba

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori