Zagrepčanin njemačkog porijekla, Juraj Neidhardt (1901-1979) bio je teoretičar, pedagog i jedan od najplodnijih arhitekata u Bosni i Hercegovini. Njegova arhitekruta imala je koncept u skladu s potrebama čovjeka. Uveliko je uticala na razvoj Sarajeva.
Juraj je završio arhitekturu kod arhitekte Petera Behrensa. Izradio je projekat za bečki gradski aerodrom, nakon čega se preselio u Pariz. S poznatim La Corbusierom radio je na dizaniranju shopping centra – Berlinski Alexanderplatz. Bio je dio projekata u Alžiru, Nemoursu, Stockholmu...
Ipak, njegova najveća ljubav bilo je Sarajevo.
U Bosnu i Hercegovinu ga je 1937. pozvao slovenski arhitekt Dušan Grabrijan. Radeći na dupleks stanovima za radnike u srednjobosanskim rudarskim gradovima, postavio je koncept nove stambene arhitekture. Taj novi koncept imao je slogan „ništa izvanredno i nešto što čovjeku odgovara."
Prije izgradnje dijelova Sarajeva, pokušao je spojiti moderne trendove u arhitekturi s tradicionalnim etičkim načelima na kojima je grad bio utemeljen. Kao urbanističko rješenje za centralni dio Marijin Dvora i zgradu Skupštine BiH (1955.), Neidhardt je projektirao kontrastnu cjelinu. Radi se o vertikalnom neboderu za instituciju BiH i četvrtastu, vodoravnu zgradu za skup „s pješčanim satom Marilyn Monroe lika."
Prije nego što je proveden regulatorni plan čišćenja, obnove i revitalizacije Baščaršije (1972-1975), insistirao je na tome da mahale od Čaršije do Marijinog Dvora zadrže svoj izvorni izgled. Arhitektonska razmišljanja Neidhardta bila su ispred svog vremena. To se vidi u nerealizovanim projektima poput turističkog naselja Vrnjača na Trebeviću.
Projekat Marijin Dvor rastao je s gradom, tako da njegova vizija nije bila u potpunosti ostvarena. Juraj nije dočekao kraj gradnje zgrade Parlamenta BiH, 1982. godine.
Juraj je umro 1979. godine u Sarajevu. Iza sebe je ostavio ostavštinu: Vječna Vatra, Muzej Gavrila Principa, Dom Izviđača, zgrade Filozofskog i Matematičkog fakulteta, Institut za hemiju i fiziku, stambene zgrade na Alipašinu...
Juraj Neidhardt je pokopan na groblju Bare, a dijelovi poput Dolac Malte, Hrasnog i Marijin Dvora održavaju njegovu ideju o „idealnom utiopijskom gradu“, sa zelenim površinama između stambenih jedinica.
Izvor: sarajevo.travel