8 mitova o prehrani, vježbanju i spavanju

DA LI STE VJEROVALI?

Mit br. 7: Moram stalno vježbati ili dijeti da bih promijenio svoj tip tijela Postoji uvjerenje da vježbanje ili dijeta cijelo vrijeme mogu promijeniti vaš osnovni tip tijela, rekla je Taylor. „Posebno među mlađim starosnim grupama, osjećaj je 'da sam samo bolje dijeta ili kada bih samo više vježbala, natjerao bih svoje tijelo da izgleda na određeni način.' Realnost je da postoji veliki raspon i raznolikost tipova tijela koji su svi normalni i zdravi.
Foto: Shutterstock

8 mitova o prehrani, vježbanju i spavanju

Uvjerenja koja su se razvila u mladosti o tome šta je zdravo, a šta nije, mogu nas pratiti cijeli život, kažu stručnjaci. Ali šta ako ta uvjerenja ne izdrže naučno ispitivanje?

Evo osam pretpostavki o prehrani, vježbanju i snu koje nisu istinite.

Mit br. 1: Popularne dijete su posvuda, tako da moraju djelovati da smršate brzo

Primamljivo je, ali tipična modna dijeta - čak i ona ustaljenija, kao što je keto - naglašava ograničavanje nutritivnog unosa, često zabranom čitavih grupa namirnica. Keto, na primjer, zabranjuje žitarice, mahunarke i voće osim šake bobičastog voća. Ukidanje važnih mikronutrijenata nije zdravo, a restriktivne dijete "na duge staze imaju tendenciju neuspjeha", prema američkim centrima za kontrolu i prevenciju bolesti.

"Ta vrsta ograničenja dugoročno dovodi do debljanja, a ne gubitka težine, a često vodi i do cikliranja težine", rekla je Nina Taylor, menadžerica obrazovanja u Nacionalnoj alijansi za poremećaje u ishrani.
Prelazak na dijetu i van nje naziva se biciklizam ili yo-yo dijeta, a studije su povezale taj obrazac ishrane s višim tjelesnim masnoćama, krvnim tlakom i kolesterolom, što sve povećava rizik od koronarne bolesti srca i iznenadne srčane smrti kod žena. .
Ishrana biljnom hranom, praćenje unosa šećera sjajni su načini da dodate godine svom životu, pokazalo je istraživanje.

Mit broj 2: U redu je ponijeti pametni telefon u krevet

Ko ne želi da provjeri svoje društvene mreže posljednji put prije nego što se ugase svjetla? Ali istraživanja su povezivala prekomjernu upotrebu pametnih telefona noću s problemima sa uspavljivanjem, smanjenim trajanjem sna, umorom tokom dana, pa čak i poremećajima raspoloženja.
Kada koristite telefon, preplavljujete oči plavom svetlošću, koja prekida proizvodnju melatonina – hormona koji reguliše vaš telesni sat. Stručnjaci predlažu zabranu bilo kakvog LED spektra svjetla cijeli sat prije spavanja.

Mit br. 3 Društveni mediji mogu vas inspirisati na dijetu i vježbanje

Istraživanja pokazuju da mladi ljudi vjeruju da će ih okretanje videozapisima o fitnesu i dijeti na TikToku, Facebooku ili drugim društvenim medijima inspirisati da budu bolja verzija sebe, rekla je Taylor.
"Oni vjeruju da će ih to motivirati da vježbaju ili na dijeti", rekla je Taylor. "Međutim, ono do čega to može dovesti je nezadovoljstvo tijelom -- društveno poređenje i mnogo zabrinutosti oko tijela i težine. Sve su to faktori rizika za razvoj poremećaja u ishrani."

Stručnjaci se plaše da je tjelesna disforija možda porasla tokom pandemije jer se sve više mladih ljudi okrenulo društvenim medijima, a istovremeno su bili suočeni sa društvenom izolacijom i poremećenim rutinama, rekao je Taylor.
„Poremećaj u ishrani je često mehanizam suočavanja“, rekla je ona. "To je način da se osjećate pod kontrolom i nosite se s teškim emocijama."
Intuitivna ishrana je prirodan način slušanja tjelesnih znakova o gladi i sitosti, za koji stručnjaci vjeruju da postavlja zdraviji način prehrane. Neki to zovu "anti-dijeta".

Mit br. 4: Pritiskom na dugme za odlaganje pomaže vam da više spavate

Mitovi o spavanju koji vas možda sprečavaju da se dobro odmorite
Kako se jutro približava, vaše tijelo se prirodno bliži kraju svog posljednjeg brzog pokreta očiju, ili ciklusa "sanjanja". Pritisnite dugme za odgodu i vaš mozak se vraća u novi ciklus snova, kažu stručnjaci. Kada se alarm oglasi nekoliko minuta kasnije, vjerovatno ćete se naći usred tog ciklusa i probuditi se umorni. Ostat ćete i dulje truli.
Profesionalni savjet: Stavite alarm na drugu stranu sobe, tako da morate ustati iz kreveta da biste ga isključili. (I ne, ne možete reći Googleu ili Alexi da ga isključe. To je varanje.)

Mit br. 5: Salo sa stomaka možete izgubiti trbušnjacima

U stvarnosti, vježbanje sagorijeva masnoće po cijelom tijelu, a ne samo na dijelu tijela koji cilja vaš trening.
"Možete raditi vježbu za povećanje snage mišića, ali ne možete uočiti smanjenje kako biste uklonili masnoće", rekla je dr. Angela Smith, bivša predsjednica Američkog koledža sportske medicine.
Stručnjaci predlažu povećanje kardio treninga za sagorijevanje masti. Težite uravnoteženoj fitnes rutini mijenjajući intenzitet vježbanja kako biste uključili trening visokog i niskog intenziteta.

Mit br. 6: Najbolje je ostati u krevetu zatvorenih očiju kada ne možete spavati

Ostati u krevetu duže od 20 minuta ako ne možete da spavate jedna je od najgorih stvari koje možete učiniti, smatraju stručnjaci za spavanje, jer trenira vaš mozak da poveže krevet s nedostatkom sna. To može dovesti do hronične nesanice.
"To je kontraintuitivno, ali provođenje vremena u krevetu budno pretvara krevet u stomatološku stolicu", rekao je Michael Grandner, klinički psiholog i stručnjak za spavanje.
Umjesto toga, ustanite i radite nešto dosadno, kao što je savijanje rublja, dok vam se ne spava. Pobrinite se da svjetla budu prigušena i nemojte provjeravati svoj pametni telefon ili laptop.

Mit br. 7: Moram stalno vježbati ili biti na dijeti da bih promijenio svoj tip tijela

Postoji uvjerenje da vježbanje ili dijeta cijelo vrijeme mogu promijeniti vaš osnovni tip tijela, rekla je Taylor. „Posebno među mlađim starosnim grupama, osjećaj je 'da sam samo bolje dijeta ili kada bih samo više vježbala, natjerao bih svoje tijelo da izgleda na određeni način.' Realnost je da postoji veliki raspon i raznolikost tipova tijela koji su svi normalni i zdravi."
Tijela dolaze u svim oblicima i veličinama zbog naše genetike i drugih faktora.

Genetika je ključ za to kako vježbanje može utjecati na vaše tijelo, rekao je Smith. "Ako su vam oba roditelja viša od 6 stopa, vjerovatno nećete biti uspješni kao gimnastičarka, na primjer", rekla je. "Nešto od toga može biti određeno oblikom i veličinom mišića, a nešto od toga može biti određeno hormonskom ravnotežom koju ste dobili pri rođenju."

Ideja da svako može smršaviti, dobiti na težini ili se povećati do idealnog izgleda tijela nema smisla, rekao je Taylor. "Uvijek će postojati tjelesna raznolikost. Na kraju krajeva, nikada ne bismo rekli: 'Trebao bi biti viši' ili 'Trebao bi biti niži', zar ne?"

Mit br. 8: Dodaci za bodibilding koji se oglašavaju na društvenim mrežama zaista rade

Mladi srednjoškolskog i studentskog uzrasta mogu osjetiti da su im potrebni dodaci za trening s utezima nakon što vide proizvode koji se reklamiraju na društvenim mrežama, rekao je dr. John Xerogeanes, šef sportske medicine u Emory Orthopedic & Spine Center i profesor ortopedije na Medicinskom fakultetu Univerziteta Emory u Atlanta.

"Najveći problem koji imam sa svojim pacijentima su suplementi," rekao je Xerogeanes. "Neki influenser reklamira nešto što je potpuno smeće, i odjednom klinac kaže: 'Hej, mogu uzeti ovaj dodatak, i to će mi dati trbušnjake'."
To je problem, rekao je, jer američka uprava za hranu i lijekove ne reguliše industriju suplemenata.

"Možda piše jedna stvar na etiketi, ali vi zaista ne znate šta je u njoj", rekao je Xerogeanes. "Proizvođači mogu staviti druge minerale ili čak stimulanse u svoju mješavinu, zbog čega su neki od srednjoškolskih i studentskih sportista bili pozitivni na testovima na droge."

Kada je radio s fakultetskim timovima, rekao je: "Kažem im, ako ćete raditi bilo kakav dodatak, moramo vidjeti taj dodatak i moramo ga nezavisno testirati."

Istraživanja pokazuju da ako jedete zdravu, dobro izbalansiranu ishranu, nije vjerovatno da će vam trebati suplementi osim ako ste trudni, stariji ili imate određena ograničenja u ishrani.

Pratite nas na Facebook-u

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori