Pred nama su godine značajnog povećanja obima izgradnje i velikih ulaganja u završetak autoputa na Koridoru 5C. Trenutno imamo osam aktivnih gradilišta na kojima se gradi još 40 kilometara autoputa. Ukupna investiciona vrijednost ovih radova je oko 1,14 milijardi maraka.
Rekao je to u razgovoru za "Avaz" direktor "Autocesta FBiH" Elmedin Voloder.
– Ukoliko uspijemo realizirati sve što je planirano, a već smo puno toga i uradili, rok do 2028. koji su naveli premijer i resorni ministar je realan, uz uvjet izgradnje tunela Prenj u periodu od šest godina. U narednih šest do deset mjeseci planiramo ugovaranje i početak izgradnje novih 85 kilometara i to su poslovi u vrijednosti od 2,5 milijardi KM – kaže Voloder.
Važno je, tvrdi, da je završeno finansiranje autoputa na Koridoru 5C, osim deonice od Bradine do Ovčare, ali da je Evropska investiciona banka (EIB) već pokazala interesovanje za finansiranje 50 odsto ukupnih sredstava. .
– Očekujemo da će Vlada FBiH u skorije vrijeme potpisati sporazume i za navedenu dionicu, što znači da ćemo moći započeti s aktivnostima na svim dionicama na Koridoru 5C koje su ostale da se izgrade. Naš plan je da sjeverni dio Koridora kroz Bosnu, od Sarajeva do Doboja, završimo do kraja 2025. godine – ističe Voloder.
Ovoga ljeta u promet će biti puštena dionica Tarčin – Ivan, u dužini od 6,9 kilometara.
– Za dvije godine građani će se moći voziti autocestom bez prekida u dužini od oko 130 kilometara, od Bradine na ulazu u Hercegovinu do Poprikuša nadomak Žepča.
Trenutno imamo u izgradnji tri projekta brzih cesta ukupne dužine 12 kilometara. Investicija ovih radova iznosi 188 miliona maraka.
Odabrani su strateški putni pravci za cestovno umrežavanje Federacije: Orašje – Tuzla, Bihać – Cazin – Kladuša – Republika Hrvatska, Mostar – Široki Brijeg – Republika Hrvatska, Lašva – Travnik – Jajce i Prača – Goražde.
Izvor: biznisinfo.b