Izgradnja mosta na Savi koji spaja Hrvatsku i BiH u završnoj fazi: Evo kako izgleda

Most je smješten na graničnoj liniji između RH i BiH,

MOsta na Savi koji spaja BiH i Hrvatsku
Foto: Hrvatske ceste

Radovi na mostu na Savi kod Bosanke Gradiške, a koji će spojiti hrvatsku i bh. obalu idu punom parom. Cilj ovog mosta je olakšavanje i ubrzavanje prelaza granice između dvije države.

Izgradnja mosta je zajednički projekat Hrvatske i Bosne i Hercegovine.

Kako prenosi Večernji list najnovije fotografije s gradilišta mosta u Bosanskoj Gradišci pokazuju da su radovi poprilično odmakli i da se most već počeo protezati s obje obale prema sredini.

Foto: Hrvatske ceste

Planirani rok za završetak radova je april 2022. godine, a plan je da se na proljeće sljedeće godine pusti u promet i Pelješki most čija će gradnja biti završena krajem ove godine.

Radove na mostu izvodi bosanskohercegovačko-hrvatski konzorcij koji čine Integral inženjering, Đuro Đaković montaža i Zagreb montaža. Oni su taj posao dobili na javnom nadmetanju ponudivši cijenu od 19,57 miliona eura bez PDV-a, a s poslom su započeli 16. oktobra 2019. godine te imaju rok od 30 mjeseci od toga datuma za završetak radova.

Gradnju mosta sufinansiraju Hrvatska i BiH, odnosno Hrvatske ceste i Ministarstvo komunikacija i saobraćaja BiH. Ugovorena je cijena nadzora radova koji provode Institut IGH i Krebs+Kiefer na 1,85 miliona eura, a i taj trošak u podjednakom iznosu snose obje strane. Evropska investicijska banka osigurala je posudbu našoj državi u iznosu od 1,7 miliona KM za ovaj projekat.

Foto: Hrvatske ceste

Prema podacima Hrvatskih cesta, projekat mosta sastoji se od pristupnog puta do mosta sa hrvatske strane ukupne dužine 59,79 metara, te pristupnog puta do mosta s bosanskohercegovačke strane, tipičnog presjeka autoputa ukupne dužine 411 metara.

Most je smješten na graničnoj liniji između RH i BiH, u blizini Bosanske Gradiške u BiH i naselja Gornje Varoši u Hrvatskoj.

U Hrvatskim Cestama navode da je nakon detaljne analize odabrano optimalno rješenje - čelični nosač mosta s tri raspona. Dok izgradnja temelja mosta obuhvata specifične tehnologije - poboljšanje tla, zaštitu građevne jame pobijanjem čeličnih talpi i vodonepropusno brtvljenje mlaznim injektiranjem.

Most je inače dio projekta brze ceste na potezu mađarska granica - Virovitica - Okučani - granica BiH. Osim za BiH i Hrvatsku, ima i evropski značaj. Sastavni je dio priključnog transverzalnog cestovnog smjera E-661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom.

Ovaj most nije prvi koji BiH i Hrvatska grade zajedno. Prethodno su zajednički sagradile most Svilaj, na koridoru VC, također preko rijeke Save.

Izvor: Klix.ba

Pročitaj više: Uskoro počinje izgradnja tunela Kvanj kod Mostara

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori