Google DRIVE imao problem

Izguljeni  mjeseci korisničkih podataka

Određeni broj korisnika usluge za cloud pohranu Google Drive primijetio je da im nedostaju dokumenti tamo postavljeni u proteklih nekoliko mjeseci. Navodno je riječ o problemu sa sinkronizacijom.

Jednom kada pohranite podatke na neki cloud servis, predali ste ih na čuvanje nekom drugom jer, znamo – "ne postoji oblak, postoji samo nečije tuđe računalo". Sreća je u tome da se danas pohranom u oblaku bave veliki igrači s kvalitetnom infrastrukturom i dobrom reputacijom (Microsoft, Google, Apple, Amazon…), pa možemo biti relativno sigurni da se s podacima tamo ništa neće dogoditi. Ipak, da ništa nije 100% sigurno, pokazuje ovotjedni primjer nekolicine korisnika Google Drivea.

Nestali podaci

Određeni se broj, dakle, ljudi koji su dokumente držali na Google Driveu, ovih dana požalio na forumima diljem weba, kao i na Googleovom forumu za podršku, da su im svježi podaci odande jednostavno – nestali. Problem se manifestira kao "povratak na stanje iz svibnja", napisao je jedan korisnik, žaleći se da mu je nekoliko posljednjih mjeseci rada otišlo u vjetar.

Nije prošlo dugo, a problem je došao i do odgovornih u Googleu, koji su potvrdili da je riječ o tehničkoj poteškoći s njihove strane. "Krivac" za sve je aplikacija Drive for desktop, koja za "ograničenu skupinu korisnika" briše podatke pohranjene unatrag nekoliko mjeseci. Izdali su i hitne upute za korisnike te aplikacije, koji su primijetili slične probleme:

Za očekivati je da će nakon ove eskalacije aplikacija biti nadograđena i debugirana, ali i da će Googleove pričuvne kopije na serverima biti aktivirane, pa da korisnici neće izgubiti sve svoje podatke koji su im trenutačno izbrisani. Ako ste i sami zahvaćeni ovim problemom, najbolja preporuka je ne dirati ništa na Google Driveu dok se situacija ne razriješi.

PRAVILO 3-2-1

Podsjetit ćemo vas ovim putem i na "zlatno pravilo backupa", poznato kao 3-2-1, koje kaže da bi sve bitne podatke trebalo držati u tri kopije, na barem dva različita medija, dok je jedna kopija fizički udaljena od ostalih. Pohrana u oblaku, dakle, može biti samo dio kvalitetnog backupa, ali – kao što vidimo – nije se na nju uputno u potpunosti osloniti.

Ova situacija s neplaniranim brisanjem podataka nije povezana s onim planiranim čišćenjem, koje je Google najavio za početak sljedećega mjeseca. U toj će akciji, podsjetimo još jednom, biti izbrisani podaci pohranjeni na zanemarenim, zaboravljenim ili na drugi način nekorištenim korisničkim računima.

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti