Cijene svakodnevno skaču: Ljudi umiru, a oni podižu cijene”

Cijene skaču - Svi smo svjedoci da u posljednje vrijeme kupujemo hranu, dakle osnovne životne namirnice, voće i povrće po daleko višim cijenama, nego u isto vrijeme prošle godine.

Potrošačke cijene u Federaciji BiH u januaru su u prosjeku porasle za 0,3 posto u odnosu na decembar prošle godine, podaci su federalnog Zavoda za statistiku.

Alkoholna pića i duhan u prosjeku su skuplji za 2,3 posto, namještaj, aparati za domaćinstvo i redovno održavanje kuće za 1,2 posto, a prijevoz za 1,1 posto.

Hrana i bezalkoholna pića skuplji su za 0,9 posto, zdravstvo, restorani i hoteli i ostala dobra i usluge za po 0,2 posto, te rekreacija i kultura za 0,1 posto.

Odjeća i obuća u prosjeku su jeftiniji za 7,6 posto, stanovanje, voda, električna energija, gas i drugi energenti za 0,1 posto, dok se u ostalim odjeljcima cijene u prosjeku nisu mijenjale.

U januaru ove, u odnosu na isti mjesec prošle godine, cijene u Federaciji BiH niže su za 1,6 posto.

O udaru na džep potrošača, da cijene svakodnevno skaču, jučer je na hitnoj sjednici Skupštine kantona Sarajevo govorio Zvonko Marić (SBB), koji je naveo da su potrošači svakodnevno na udaru povećanja cijena životnih namirnica.

S druge strane, iz Zavoda za statistiku RS, koji ima posljednje podatke za cijene takoper za januar, kažu da je u odnosu na decembar prošle godine:

  • voće skuplje za 3,8 posto
  • riba 3,2 posto
  • povrće 2,7 posto
  • mlijeko i mliječni proizvodi
  • ulje i masnoće za 1,6 posto

"Molim vas, cijena litre ulja prije godinu dana u martu je bila 1.95 KM, sada je 2.95 KM.

Vidi li neko ovo!? I da li iko o potrošačima vodi računa, cijene skaču", pitao je Marić.

Šef Kluba zastupnika SBB-a u KS u razgovoru za portal Radiosarajevo.ba dao je još jednu zanimljivu činjenicu.

"Dobio sam na desetine reakcija, a vlast ne razmišlja o penzionerima i socijalnim slučajevima koji su najugroženiji. Ovaj skok cijena je ravno ratnom profiterstvu. Ljudi u nevolji budu opljačkani, a kada sve prođe nikome ništa. Svi smo fokusirani na neke stvari, a na najranjivije dvije kategorije - penzionere i socijalne slučlajeve, niko ne razmišlja. 

Ovaj rast cijena je od trgovaca malo i lešinarski. Ljudi umiru, a oni podižu cijene", podvukao je Marić za Radiosarajevo.ba.

Murisa Marić, izvršna direktorica Udruženja za zaštitu potrošača Don Prijedor, kazala je nedavno da su naši trgovci povećali cijene. I to odmah nakon poskupljenja nafte na svjetskom tržištu.

"Poznato je da odmah poslije skoka cijena nafte kod nas dođe do lančanog poskupljenja proizvoda i usluga. Evo, kao što svi vidimo i osjetimo na našim novčanicima, to se i sada desilo", podvukla je Marić.

Navodi da potrošači u BiH imaju određene mehanizme zaštite, no oni naravno nisu apsolutno zaštićeni. Kao i u većini zemalja svijeta gdje su mnogo razvijeniji sisstemi zaštite, kazao je ombudsman za zaštitu potrošača Saša Marić.

"Ono što je najbitnije naglasiti je da, iako postoji Zakon o zaštiti potrošača u BiH već desetljeće i po, mnogi potrošači nisu upoznati sa svojim pravima. Pa kontinuirano od strane raznih uslužnih, trgovinskih djelatnosti i financijskih institucija dolazi do kršenja prava potrošača", naglasio je Marić.

Dodajući da su prava potrošača najčešće prekršena u naplati računa za struju, vodu, toplane i slično.

Marić kaže da se potrošači mogu žaliti instituciji ombudsmana. U nekih 15-tak udruženja nevladinog sektora koja se bave zaštitom potrošača, entitetskim ministarstvima trgovine, kantonalnim i entitetskim inspekcijama i inspekciji u Brčko Distriktu.

"Ima dosta adresa gdje se potrošači mogu žaliti. Prvi korak je da se pismenim putem obrate onome ko je prekršio njihova prava i da se tu pokuša naći rješenje njihovog problema. U slučaju da potrošač nije zadovoljan nadoknađenom pravdom koju je dobio, žali se svim onim institucijama kako bi se dalje rješavao problem", dodao je Marić.

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori