Na Bjelašnici je danas održana probna vožnja četverosjedom koji je godinama izvan funkcije zbog brojnih problema od dana kada je instaliran 2017. godine. Spomenuti četverosjed će vjerovatno morati biti izmješten na drugu lokaciju jer trenutna zbog vremenskih uslova zimi ne dozvoljava njegovu upotrebu.
U saradnji sa Vladom Kantona i Sarajeva i Olimpijskim centrom ZOI '84, danas je održana konferencija za novinare povodom revitalizacije četvorosjedne žičare na Bjelašnici.
Kako izgleda prevoz žičarom na Bjelašnici?
Prevoz na Bjelašnici je organizovan tako da iz Babinog Dola kreće šestosjedom, koji je u funkciji i koji uglavnom funkcioniše bez problema. Kada izađete na posljednjoj šestosjednoj stanici, planirano je korištenje četverosjeda koji vodi na vrh Bjelašnice. Problem je što je dionica na kojoj je postavljen četverosjed krajnje nezahvalna zbog vremenskih prilika, a nova uprava na Zimskim olimpijskim igrama predviđa da će cijeli sistem četverosjeda morati biti izmješten.
Riječ je o investiciji vrijednoj tri i po miliona KM. Međutim, od 2017. kada je ovaj četverosjed instaliran, on nije bio u funkciji.
Iz ZOI-a '84 su ranije naveli da je to zbog toga što je četverosjedna žičara instalirana na mjestu udara jakih vjetrova i da se ovaj vertikalni transport zbog izrazito niskih temperatura konstantno ledio.
"S obzirom na položaj Bjelašnice i klimatske uslove na njoj, četverosjedna žičara je trebala biti isklopivog tipa, sa zatvorenim stanicama i garažom u kojoj bi se skladištile sjedalice, smanjilo opterećenje na liniji žičare prilikom loših vremenskih uslova i kada ona nije u funkciji. Nakon nabavke i ugradnje četverosjedne žičare na trenutnoj lokaciji pokazalo se da eksploatacija ovog tipa žičare na lokaciji na kojoj je postavljena nije moguća zbog specifičnosti lokaliteta s niskim temperaturama i snažnim vjetrovima, naročito na krajnjoj stanici (najniža izmjerena temperatura je 33 stepena celzija ispod nule), a temperatura od -20 do -25 bilježi se i nekoliko puta tokom zime, dok su udari vjetra i više od 150 kilometara na sat", rečeno je ranije iz ZOI-a 84.
Direktor Olimpijskog centra Jasmin Mehić ZOI '84 kaže da je za njih ovo izmještanje četverosjeda dugogodišnja boljka.
"Fiksna instalacija nije trebala završiti na ovoj lokciji. Žičara je u funkciji, ali ćemo razmotiti da li je ona upotrebljiva na ovoj lokaciji. Riječ je o žičari koja je na udarima vjetra i koju okuje led. Razmatrane su alternativne lokacije za premještanje, zaključak je da je najopravdanije izmještanje na drugu lokaciju", kazao je Mehić.
Naglašava da je žičara bazni model, nije najmodernija i najveća koja postoji te dodaje kako se nada da su ovom žičarom završili sa baznim modelima i da će u budućem periodu ulagati samo u nove investicije i najvažnije - ono što odgovara Bjelašnici.
Mehić je također pohvalio zimsku turističku sezonu koja je iza nas, najavio je mnogo novina i nada se da će u narednoj zimskoj sezoni ispuniti očekivanja i da će Bjelašnici biti ono što zaslužuje da bude.
Požalio se na jako nezahvalnu situaciju u ZOI-u 84 koju je zatekao kada je došao na mjesto direktora, ali istakao da je uprkos tome ZOI '84 uspio napredovati.
Premijer Kantona Sarajevo Edin Forto kazao je da su ZOI '84 i Mehić uspjeli napraviti pravu revoluciju na Bjelašnici.
"Nevjerovatne presude za usluge koje nikada nisu izvršene, kazne koje je firma plaćala, dopisi da se ova žičara nikada i nije trebala raditi - sve je to iza nas. Na Bjelašnici je zato napravljena prava revolucija. Bitno je da Sarajevo stavimo na skijašku mapu svijeta i da razvijamo Bjelašnicu prema Igman i vratimo olimpijski duh", rekao je Forto, te dodao:
"Mehić i ova uprava su ostvarili rekordan rezultat u sezoni koja nije bila rekordna po posjeti. Sav zaokret u smislu ulaganja će biti tek biti vidljiv, Bjelašnica će napokon biti na mjestu gdje i treba da bude", podvlači premijer KS.
Shodno pomenutim problemima koje su potresali ZOI '84, Forto je rekao da će Ured za korupciju i Tužilaštvo KS još jednom reagovati.
Izvor: klix.ba