Hyundai Motor je otkrio najnovije detalje potpuno novog modela Kona N.
Prvi SUV kompanije Hyundai visokih performansi biće dostupan sa osmostepenim mjenjačem sa dodatnim podmazivanjem sa dvostrukim kvačilom, poznat kao N DCT, pružajući karakteristike visokih performansi za još zabavniju vožnju.
Auto je odmah prepoznatljiv po proširenoj karoseriji i točkovima prečnika 19 inča. Jedna od karakteristika koja ističe N je ekskluzivni sportski upravljač, koji ima optimizovan ergonomski dizajn i dva prilagodljiva N tastera.
Oni omogućavaju mapiranje bilo koje vrste podešavanja, prema individualnim potrebama za još lakšu upotrebu, a komande za promenu stepena prenosa omogućavaju vozaču da promjeni brzinu bez pomjeranja ruku sa volana.
N DCT: POSEBNO RAZVIJEN ZA VOŽNJU VISOKIH PERFORMANSI
N DCT je poboljšana verzija kompanijskog interno razvijenog 8DCT, osmostepenog mjenjača sa dvostrukim kvačilom sa dodatnim podmazivanjem.
Da bi bio pogodan za N modele, 8DCT je dobio poboljšanja u izdržljivosti, omogućavajući mu da odgovori na zahtjeve vozila visokih performansi.
Sa 2,0-litarskim T-GDI motorom daje najbolje performanse primenom jedinstvenih prenosnih odnosa. Kontrolna jedinica menjača je kalibrisana za N, što rezultira bržim prebacivanjem i omogućava niz ekskluzivnih karakteristika vožnje.
Hyundai N DCT tehnologija prvi put je ugrađena u VELOSTER N, modelu dostupnom u Severnoj Americi i Koreji, a na novi i30 N je došla kao rezultat dragocenih povratnih informacija Hyundai N zajednice.
Kod potpuno nove Kona N, Hyundai je u sve kombinacije opreme ugradio N DCT.
MENJAČ SA DODATNIM PODMAZIVANJEM ZA BOLJE HLAĐENJE TOKOM VOŽNJE
DCT mjenjač sa dodatnim podmazivanjem je strukturno sličan manuelnom mjenjaču, što ga čini slično efikasnim pri isporuci snage i odzivu mjenjača.
Za razliku od mjenjača “suhog tipa, DCT mjenjač sa dodatnim podmazivanjem koristi dvije električne pumpe za ulje kako bi smanjio količinu trenja između pokretnih dijelova i za bolje hlađenje kvačila, omogućavajući tako veći prenos obrtnog momenta kroz mjenjač .
Sistem električne pumpe sastoji se od pumpe za ulje sa visokim protokom, koja je odgovorna za podmazivanje zupčanika i hlađenje kvačila, i pumpe za ulje pod visokim pritiskom, koja napaja ulje u akumulator i održava pritisak potreban za kontrolu mjenjanja brzina, čineći ga optimalnim za primene sa velikim obrtnim momentom.
N DCT DONOSI JOŠ VIŠE KARAKTERISTIKA VOŽNJE VISOKIH PERFORMANSI
N DCT omogućava funkcije visokih performansi: N Pover Shift, N Grin Shift i N Track Sense Shift.
N Power Shift (NPS) se uključuje kada automobil ubrzava sa više od 90 procenata gasa, ublažavajući na taj način svako smanjenje obrtnog momenta tokom prenosa stepena prenosa da bi isporučio maksimalnu snagu točkovima.
Ovo poboljšava zabavu u vožnji dajući “osećaj pritiska” prilikom prebacivanja u višu brzinu.
Prateći zvuk praska koji dolazi iz delimičnog preseka izduvnih gasova u cilindru naglašava sportske performanse.
N Grin Shift (NGS) maksimizira performanse motora i DCT za 20 sekundi.
Da bi postigao maksimalno ubrzanje, automobil će direktno prebaciti u najprikladniju brzinu. Da bi se aktivirao, vozač pritiska namensko dugme na upravljaču i na grupi počinje odbrojavanje koje pokazuje preostale sekunde za ovu funkciju.
Nakon završetka „pojačanja“, vozači moraju da sačekaju najmanje 40 sekundi da bi ga ponovo koristili.
Ova karakteristika omogućava vozaču da iskoristi puni potencijal automobila sa samo jednim dugmetom – na primer, u jurnjavi za najboljim vremenom kruga. To može biti od korist pri preticanju ili približavanju na autoputu.
Konačno, N Track Sense Shift (NTS) optimizuje prilagodljivi preklop za vožnju, pomažući vozaču da se više fokusira na upravljanje.
Prepoznaje kada su uslovi optimalni za dinamičnu vožnju i automatski se aktivira.
Na osnovu iskustava iz moto-sporta u kombinaciji sa ponašanjem vozača, automobil bira pravu brzinu i tajming prebacivanja u uslovima sportske vožnje kako bi pružio optimalne performanse, baš kao i profesionalni vozač trkačkih automobila.
Ove namjenske N funkcije dodaju se uz pet različitih režima vožnje N Grin Control System-a: Normal, Eco, Sport, N i Custom.
N DCT ZAVRŠAVA OPSEŽNI PROGRAM ISPITIVANJA
N DCT je testiran na legendarnom Nurburgring-Nordschleifeu otprilike 1.350 krugova tokom njegove razvojne faze. DCT mjenjač sa dodatnim podmazivanjem je optimizovan za vrhunsku izdržljivost kako bi udovoljio zahtjevima vozila visokih performansi.
Legendarna staza Nurburgring poznato je kao jedno od najizazovnijih staza na svetu. Sa 73 ugla i 20,8 kilometara asfalta, to je takođe kompleks za moto sport i dom Hyundai centra za testiranje. T
Tamo se sprovode ubrzani testovi izdržljivosti. Svaki automobil koji učestvuje u ovim testovima pređe Nirburgring najmanje 480 puta (10.000 km) i u suvim i u vlažnim uslovima, simulirajući do 180.000 km teške vožnje za samo pet do šest nedjelja.
Stalna kombinacija naglog ubrzanja, brzog usporavanja i oštrih zavoja dovodi vozila do krajnjih granica izdržljivosti, a promenljive površine i neravan teren osiguravaju vrhunske performanse čak i u lošim uslovima.
TEHNIČKE SPECIFIKACIJE:
Dimenzije (mm) (LxWxH) (WB) | 4,215 x 1,800 x 1,565; 2,600 |
Motor | 2.0-litre T-GDI w/ flat power |
Menjač | Osmostepeni automatski menjač wet-type DCT (N DCT) |
Težina (kg) | 1,510 |
Snaga (KS) / Obrtni momenat (Nm) | 280 / 392 |
Maksimalna brzina (km/h) | 240 |
Ubrzanje 0-100km/h | 5.5 s sa Launch Control |
Preuzeto: magazinauto.com
PROČITAJTE VIŠE: Turski električni automobil konkurent Tesli i Volkswagenu