Pozivi na bojkot McDonald’sa i Coca-Cole rastu u Rusiji

Poziv na bojkot

Raste pritisak na zapadne divove hrane i pića da se povuku iz Rusije zbog invazije Ukrajine.

McDonald's i Coca-Cola kritizirani su na društvenim mrežama jer nisu progovorili o napadima i što su nastavili sa radom u zemlji.

Poznate kompanije, uključujući Netflix i Levi's, već su obustavile prodaju ili prestale da pružaju usluge u Rusiji.

McDonald's i Coca-Cola nisu odgovorili na zahtjev BBC-ja za komentar.

#BoycottMcDonalds i #BoycottCocaCola bili su u trendu na Tviteru u ponedeljak i tokom vikenda.

Investitorka Dragon's Den-a Deborah Meaden također je progovorila na društvenim mrežama protiv kompanije za gazirana pića. Pozivajući ljude da prestanu piti Coca-Colu.

Kritike dolaze usred poziva drugim poznatim zapadnjačkim firmama. A kao što su KFC, Pepsi i Starbucks i Burger King da zatvore svoje poslovnice i zaustave prodaju u Rusiji.

Međutim, većina firmi je šutjela po tom pitanju, a KFC, Pepsi, Starbucks i Burger King također odbijaju odgovoriti na zahtjeve BBC-a za komentar.

Veliko prisustvo

Mnoge firme s kojima je BBC kontaktirao imaju veliki broj prodavnica u zemlji.

Lanac brze hrane KFC dostigao je prekretnicu od 1.000 restorana u Rusiji prošle godine. U 2021. navodi se da ima za cilj otvoriti oko 100 restorana godišnje.

U nedavno objavljenim informacijama na svojoj web stranici , McDonald's je otkrio da ima 847 trgovina u Rusiji. Kompanija također posjeduje većinu ovih prodajnih mjesta, dok u ostatku svijeta većinom obično upravljaju primaoci franšize.

I McDonald's i Pepsi, koji su decenijama prisutni u Rusiji, također je izdvojio šef penzijskog fonda države New York.

Kurir hrane ispred prvog McDonald'sa koji je otvoren u Rusiji
Naslov slike,Najstarija ruska podružnica McDonald'sa, na Puškinovom trgu u centru Moskve, otvorena je 1990. godine.

Thomas DiNapoli, kontrolor zajedničkog penzionog fonda države New York, pisao je pisma kompanijama, prema izvještajima Reutersa, pozivajući ih da preispitaju svoje poslovanje u Rusiji jer se suočavaju sa "značajnim i rastućim pravnim, usklađenim, operativnim, ljudskim pravima i osobljem, i reputacijski rizici".

Često će vlasnici franšiza moći donijeti odluku da li će ili ne zatvoriti lance, ovisno o uslovima ugovora koje bi mogli imati s velikim lancima hrane kao što su KFC ili Starbucks.

U nedavnoj izjavi, Kevin Johnson, šef Starbucksa, opisao je napade na Ukrajinu kao "ničim izazvane" i "nepravedne".

Međutim, većina njegovih lokacija u Rusiji ostaje otvorena, navodi se na njihovoj web stranici. Većinu ovih franšiza vodi Alshaya Group sa sjedištem u Kuvajtu.

'Etički kompas'

Dr Ian Peters, direktor Instituta za poslovnu etiku, rekao je za BBC News: „Ovo nije vrijeme za sjedenje na ogradi.

"Svijet će vjerovatno suditi kompanijama prema onome što rade u takvim okolnostima, a etičko prosuđivanje će biti jednako važno kao i poštivanje bilo kakvih propisa i sankcija koje predvodi vlada."

Rekao je da će većina firmi imati ono što nazivaju "etičkim kompasom" koji koriste za donošenje velikih odluka.

“Savjetovali bismo firmama u takvim okolnostima da uvijek gledaju širu sliku i nastoje učiniti pravu stvar, stavljajući širi interes iznad kratkoročne dobiti,” dodao je.

On je naveo važne etičke dileme koje bi se mogle pojaviti za kompanije kada razmišljaju o obustavljanju poslovanja iu Rusiji: Koju dužnost ove kompanije imaju prema zaposlenima na terenu? Da li je pošteno uskratiti ruske građane osnovnih dobara?

Profesor poslovne etike na Henley Business School, Kleio Akrivou, sugerira da bi do ovakvih odluka moglo biti teže doći prehrambenim kompanijama nego, recimo, konsultantskim firmama.

"Kada je riječ o sankcijama koje ruskom stanovništvu oduzimaju osnovna dobra i dostojanstvo, kompanije će možda morati promišljenije pristupiti situaciji, pozivajući se na praktični razum."

Ona je rekla da je sada vrijeme da giganti brze hrane izbalansiraju kako su stvarni ljudi pogođeni takvim potezima, uz svaki reputacijski rizik.

IZVOR: BBC

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori