Pet najvećih benefita svakodnevnog šetanja

Izgubite kilograme, smanjite krvni pritisak i stres dok hodate.

Vježbanje kroz hodanje jednostavno je kao vezivanje patika. To je siguran način da vježbate bez potrebe za teretanom. Vaše mentalno i fizičko zdravlje može ojačati na više načina. Benefiti svakodnevnog šetanja su mnogi!

Hodanje je najistraženiji oblik vježbanja, a višestruka ispitivanja su dokazala da je to najbolja stvar koju možemo učiniti za poboljšanje ukupnog zdravlja i povećanje dugovječnosti i funkcionalnih godina – kaže dr. Robert Sallis, porodični ljekar i doktor sportske medicine. U svom naučnom izvještaju za 2018. godinu primijetio je da je hodanje najpopularnija aerobna aktivnost. Ona ima jednu od najnižih stopa ozljeda u bilo kojem obliku vježbanja.

U nastavku vam donosimo pet najvećih benefita hodanja.

Index tjelesne mase. Studija Univerziteta Warwick u Coventryju u Engleskoj, objavljena 2017. godine u Internation Jorunal of Obesity, potvrđuje da oni koji više hodaju i manje sjede imaju niži indeks tjelesne mase, što je jedan od pokazatelja gojaznosti. U studiji, oni koji su imali 15 hiljada ili više pređenih koraka, imali su indeks u normalnom, zdravom rasponu.

Niži krvni pritisak i holesterol. National Walkers’ Health studija pokazala je da je redovno hodanje povezano sa 7 posto smanjenim rizikom od visokog krvnog pritiska i visokog holesterola.

Niži šećer u krvi. Viši nivoi glukoze u krvi su faktor rizika za dijabetes, a studija je dokazala da šetači imaju 12 posto manji rizik od dijabetesa tipa 2.

Bolja memorija i kognitivna funkcija. Studija iz 2021. godine objavljena u Journal of Alzheimers Disease otkrila je da su odrasle osobe starije od 55 godina sa blagim kognitivnim oštećenjem, počeli raditi vježbe istezanja i hodanja pokazale određeno poboljšanje na kognitivim testovima. Također, poboljšali su aerobnu kondiciju, smanjili ukočenost u vratnim arterijama i pokazali povećan protok krvi u mozak.

Smanjite stres i poboljšajte raspoloženje. Kao i druge vrste aerobnih vježbi, i hodanje – posebno vani u prirodi – stimulira proizvodnju neurotransmitera u mozgu koji pomažu u poboljšanju vašeg mentalnog stanja.

Pročitajte više: Želite izgubiti kilograme? Hodanje će vam pomoći!

Pratite nas na našim stranicama na

Odgovori

Vezane vijesti

Vezane vijesti