Poslije 14 godina stiže novi veliki Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser stekla je nesporan status automobilske legende sa svojom historijom dugom već 70 godina, uz više od 10 miliona prodatih primjeraka u 170 zemalja i regiona u svijetu.

Toyota s ponosom ističe da je Land Cruiser vozilo koje “ide bilo kuda i bilo gde, pružajući vam bezbjednost i uživanje”.

Sada Toyota otkriva potpuno novi Land Cruiser, predstavljajući ga na online svjetskoj prezentaciji u Dubaiju.

Land Cruiser (Serije 300) prvi je novi, produženi Land Cruiser SW (Station Wagon), još od pojavljivanja modela LC 200, 2007. godine, i postaje perjanica SUV game. Promjene koje donosi su jedinstvene.

Novim Land Cruiserom, Toyota potvrđuje svoju reputaciju koju odlikuju kvalitet, dugotrajnost i pouzdanost (Quality, Durability, Reliability – QDR), pružajući poboljšane terenske karakteristike i bolju vožnju po putu, kako bi vozači s lakoćom savladavali bilo koju podlogu koji odaberu.

Motori, mjenjači i platforma potpuno su novi i konstruisani tako da omoguće veliki korak naprijed u pogledu performansi, kako na putu, tako i u najtežim terenskim uslovima. Inovacije i unapređenja – uključujući i prvu primjenu nekih tehnologija u svetu – primjenjeni su bez smanjenja bilo kojih sposobnosti Land Cruisera, s karakteristikama koje putnicima pružaju uvjerenje da će biti bezbjedni i sigurni na putu i van njega.

S takvim ciljem, Toyota je uvela novu TNGA (Toyota New Global Architecture) platformu, kao prvu koja je razvijena za vozilo s rješenjem karoserije-na-šasiju.

Platforma sa oznakom GA-F zadržava izuzetne terenske mogućnosti, ali poboljšava čvrstinu karoserije, snagu i dinamičku ravnotežu, sa još boljim karakteristikama u vožnji po putu.

Nova platforma je preduslov i za primjenu novih tehnologija, smanjenje težine, spuštanje težišta vozila, unapijređenje bezbjednosti i primjenu novog dizajna spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda.

Sama šasija je prerađena radi smanjenja težine i poboljšane krutosti; zato je novi Land Cruiser lakši za ukupno 200 kg od prethodnika. Ujedno je primjenjen novi sistem oslanjanja, dok su vrhunski  vozači, s iskustvom vožnje “Dakar relija”, testirali njegove performanse do krajnjih granica. Cilj nije bio samo da se napravi SUV velikih mogućnosti, već da se vozaču omogući što bolja kontrola vozila na putu ili u off road uslovima.

Posebna pažnja posvećena je podešavanju sistemu oslanjanja kako bi se postigla optimalna kontrola točkova radi što boljeg kontakta s podlogom po lošim terenima, kao i bolje održavanje pravca, za šta je zadužen Electronic Kinetic Dynamic Suspension System (E-KDSS), prvo elektronsko ogibljenje te vrste u svetu.

Novi Land Cruiser je takođe prvi Toyotin model koji ima monitor (Multi-Terrain Monitor) s prikazom puta, koji omogućava vozaču da u realnom vremenu vidi podlogu ispod i oko vozila, kao i položaj točkova. Ovaj sistem automatski prepoznaje podlogu i određuje najbolji režim vožnje.

Novi V6 twin-turbo motori – benzinski zapremine 3,5 i dizel od 3,3 litra – pružaju poboljšane vozne karakteristike i upravljivost i projektovani su za vrhunske performanse i bolju vožnju u odnosu na uobičajeni V8 motor.

Oba nova agragata dostupna su s novim automatskim menjačem sa 10 stepeni prenosa, koji doprinosi smanjenju potrošnje goriva i emisiji CO2 gasova za oko 10% u odnosu na model aktuelne generacije vozila.

Prednosti primjenjenih konstrukcionih rješenja omogućile su i novi dizajn koji je ostao vjeran nasljeđu i statusu modela, ali sada s novim konceptom “praktične ljepote”.

Čiste i snažne linije novog Land Cruisera nagovještavaju veliku snagu SUV vozila, praćene prefinjenim i zrelim izgledom. U unutrašnjosti, kabina pruža uzbudljiviji izgled, kako bi se vozač i saputnici osećali još komfornije i bezbjednije, bez obzira koliko su teški uslovi za vožnju.

Preuzeto: magazinauto.com

PROČITAJTE VIŠE: Električni automobili: Baterije opasnije od nafte?

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori