Već samo pominjanje naziva “RS” izaziva strahopoštovanje većine ljubitelja automobila. Audi nas je razmazio i navikao na vrhunske performanse i vozne karakteristike svojih top modela, pa zato s nestrpljenjem očekujemo svaki od njih.
Najnoviji je Audi RS3, koji je odmah predstavljen u hečbek i sedan verziji. Namjenjen je vožnji na javnim putevima ali i na stazi. Upravo to je glavni razlog za veliki uložen trud inženjera, čiji je zadatak bio da obezbjedi maksimalnu zabavu u svim uslovima vožnje, bilo da je to lokalni put ili trkačka staza.
Novu generaciju Audija RS3 pokreće višestruko nagrađivani 2,5 TFSI, koji je već devet puta osvojio titulu motora godine u svojoj klasi. Reč je o 2,5 litarskom petaku sa kojim RS3 do stotke stiže za svega 3,8 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h, a uz opciona “otključavanja” može da bude i 280 km/h. Ukoliko dodate “RS” dinamički paket, maksimum je na 290 km/h.
Maksimalni obrtni moment od 500 Nm je dostupan u rasponu od 2250 do 5600 o/min. U odnosu na prethodnika, ima 20 Nm više, kao i još bolja ubrzanja na niskim obrtajima. Maksimalna snaga je 400 konja, koje postiže već pri 5600 obrtaja, uz zaravnjenu krivu sve do 7000 obrtaja u minuti. Mjenjač je sedmostepeni robotizovani, sa dvije lamele.
Možemo samo da pretpostavimo kakav je zvuk ove mašine, s obzirom na 1‑2‑4‑5-3 raspored paljenja cilindara. Osim toga, po prvi put je primjenjen varijabilni leptir na izduvnom sistemu, koji omogućava i neke među-položaje, stvarajući vrlo karakterističan zvuk.
Na primjer, prilikom vrlo dinamičke vožnje, razdjelnik obrtnog momenta pojačava obrtni moment na spoljnjem zadnjem točku koji ima veće opterećenje, čime se eliminiše mogućnost podupravljanja. Konkretno, u krivinama nalijevo, obrtni moment se šalje na zadnji desni točak, dok se u desnim krivinama šalje na zadnji levi točak. Na pravcu, raspoređuje se ravnomjerno na oba točka.
Preuzeto: magazinauto.com