Facebook predstavlja svoje prve pametne naočale

Facebook Inc. lansirao je u četvrtak svoje prve pametne naočale u korak prema svom cilju da ponudi prave naočale s proširenom stvarnošću.


Naočale, koje su nastale u partnerstvu s proizvođačem Ray-Ban-a Essilor Luxottica, omogućuju korisnicima da slušaju glazbu, snimaju pozive ili snimaju fotografije i kratke videozapise te ih dijele putem Facebook usluga pomoću prateće aplikacije. Facebook je rekao da će linija naočala, nazvana "Ray-Ban Stories", početi od 299 dolara.


Div društvenih medija, koji je prijavio prihod od oko 86 milijardi dolara 2020., većinu svog novca zarađuje od oglašavanja, ali je uložio velika sredstva u virtualnu i proširenu stvarnost, razvijajući hardver poput svojih Oculus VR slušalica i radeći na tehnologijama narukvica za podršku naočala s proširenom stvarnošću .


Glavni Facebookov znanstvenik rekao je prošle godine da je tvrtka bila udaljena pet do deset godina od mogućnosti da na tržište donese "prave" AR naočale, koje će virtualne objekte staviti na pogled korisnika u stvarni svijet.


Velike tehnološke tvrtke, uključujući Amazon.com Inc, Google Alphabet Inc, Microsoft Corp, Apple Inc. i Snap Inc., utrkivale su se u razvoju različitih proizvoda za pametne naočale, no pokazalo se da je prve ponude poput Google Glassa teško prodati potrošačima odbijenim visokim cijenama i pitanja dizajna.


Snap, koji je predstavio svoje pametne naočale 2016., ove je godine lansirao AR naočale, ali one nisu na prodaju i nude se samo AR kreatorima. Snapov izvršni direktor, Evan Spiegel, rekao je 2019. godine kako očekuje da će proći desetljeće prije nego što će potrošači široko usvojiti AR pametne naočale.

Izvršni direktor Facebooka, Mark Zuckerberg, nedavno je najavio da će tvrtka postaviti tim koji će raditi na izgradnji metaverza, zajedničkog virtualnog okruženja za koje se može kladiti da će biti nasljednik mobilnog interneta.
"Dugo smo vjerovali da će naočale biti važan dio izgradnje sljedeće računalne platforme", rekao je Zuckerberg u videu objavljenom na svojoj Facebook stranici u četvrtak.


Facebook, koji je kritiziran zbog postupanja s korisničkim podacima, rekao je da neće pristupiti medijima koje koriste korisnici pametnih naočala bez njihovog pristanka.

Tvrtka je također rekla da neće koristiti sadržaj fotografija ili video zapisa snimljenih pomoću naočala i pohranjenih u aplikaciji Facebook View za prilagođavanje oglasa, te su naveli da će naočale biti "iskustvo bez oglasa".


Naočale sadrže opcionalnog virtualnog pomoćnika pa se fotografije i video zapisi mogu snimati bez upotrebe ruku putem glasovnih naredbi. Facebook je rekao da će LED svjetlo na naočalama svijetliti kada je kamera uključena, kako bi drugi ljudi bili svjesni kada nosilac fotografira ili snima video zapis.


Objavljeno je uputstvo u kojem se opisuje način na koji se odgovorno koriste naočale, na primjer njihovo isključivanje u privatnim prostorima poput javnih kupaonica, a ne njihovo korištenje za nezakonite radnje poput uznemiravanja ili hvatanje osjetljivih podataka poput PIN kodova.

PROČITAJTE VIŠE: Facebook vraća glasovne i video pozive u glavnu aplikaciju nakon premještanja u Messenger

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori