Digitalno oglašavanje će do 2026 imati rast od 85%

Tehnologija

Digitalno oglašavanje će do 2026 imati rast od 85%
Foto: Envato

Najnovije istraživanje  u SAD za period  2022-2026 predviđa rast. Iako Apple i Google uvode promjene u zaštiti privatnosti osobnih podataka korisnika svojih aplikacija i usluga što ograničava mogućnosti za atribuciju oglasa, još uvijek postoje velike mogućnosti ciljanog oglašavanja.

Naime, očekivanja su da će se globalna potrošnja na digitalno oglašavanje povećati s 407 milijardi američkih dolara u 2022. na 753 milijarde dolara u 2026. Godine, a to je  rast od čak 85%.

Foto: Envato

Stručnjaci procjenjuju  da će prihodi od mobilnih aplikacija činiti 56% globalne potrošnje digitalnog oglašavanja do 2026. godine. Izvješće predviđa da će se ukupna potrošnja na oglašavanje unutar mobilnih aplikacija povećati s 201 milijarde dolara u 2022. na 425 milijardi dolara u 2026. godini, budući da brendovi nastoje zadržati ili povećati povjerenje potrošača.

Potrošnja na oglašavanje na stolnim računalima povećati sa 97 milijardi dolara u 2022. na 142 milijarde dolara u 2026. godini, unatoč preusmjeravanju potrošnje na mobilne uređaje i provedbi propisa o zaštiti podataka koji utječu na pravila o kolačićima na web preglednicima (cookies).

Video streaming će postati ključno područje za oglašivače, pri čemu se očekuje da će potrošnja na video oglase porasti za 63% u sljedeće četiri godine, budući da uspjeh popularnih distribucijskih kanala, kao što su TikTok i YouTube Shorts, i dalje potiče potražnju za video oglašavanjem.

Duopol Googlea i Facebooka

istraživač predviđa da će Google i Facebook zadržati svoj tržišni duopol u digitalnom oglašavanju tijekom sljedećih pet godina. Pri tome će Amazon nastaviti povećavati svoj tržišni udio u digitalnom oglašavanju potaknut prije svega prihvatljivosti online trgovine izražene u toku Covid pandemije. Tako da će njegovi Prime Video i Amazon Web Services biti sve važniji mediji digitalnog oglašavanja. Naime, zatvaranje fizičkih trgovina u pandemiji učinilo je Amazonove platforme znatno privlačnijom za digitalne oglašivače.

Velike tehnološke kompanija koje umnogome zarađuju od digitalnog oglašavanja već imaju ili razvijaju nova naprednija tehnološka rješenja ciljanog oglašavanja.

Implementacija Appleovog AppTrackingTransparency framework i SKAdNetwork 2.0 slijedi Googleovu najavu u maju 2021. godine da odgodi uklanjanje kolačića trećih strana iz svog web pretraživača Chrome do 2023. godine.

Uklanjanje kolačića trećih strana poklopit će se s Googleovim novim proizvodom, Privacy Sandbox. Iako je Privacy Sandbox prvi put spomenut u augustu 2019. godine, proizvod je još uvijek u razvoju. Nakon objavljivanja, Googleov sigurnosni okvir za privatnost bavit će se s četiri ključna područja kojima se bave kolačići trećih strana, uključujući ciljanje interesa, praćenje klikova i konverzija, izvješćivanje i borbu protiv prijevara.

Istraživač napominje da će to u potpunosti zamijeniti kolačiće trećih strana, nakon što se tehnologija koja stoji iza Googleova sigurnosnog okruženja privatnosti u potpunosti razvije. Kao odgovor, dionici, uključujući programere mobilnih aplikacija, morat će raditi iza kulisa kako bi ažurirali svoje marketinške kampanje kako bi odgovarale interfejsu Google ADSa.

Iako prijelaz s kolačića trećih strana na Privacy Sandbox neće značiti kraj praćenja u digitalnom oglašavanju, otvara se zanimljiv razgovor o monopolu koji nad industrijom oglašavanja drže velika poduzeća.

Prilagodio: N.K.

Pročitajte više: Facebook: Hakeri su ukrali podatke o 533 miliona korisnika

Pratite nas na Facebook akter.ba - Digitalno oglašavanje će do 2026 imati rast od 85%

Digitalno oglašavanje će do 2026 imati rast od 85%

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)