2021. godina bit će uzbudljiva po mnogo čemu, a uzbudljive promjene mogu se očekivati i u automobilskom sektoru. Autoindustrija osjetila je pritisak koji je dodatno pojačao COVID-19, što je rezultiralo prioritetnom redefiniciji za proizvođače automobila. Transformacija u sektoru donijet će i vidljive promjene u automobilskom lancu vrijednosti, posebno u pogledu prodaje i preprodaje.
Spajanje i preuzimanje će se intenzivirati
2020. godina bila je izuzetno izazovan period za industriju i oporavak će sigurno trajati nekoliko godina. Nažalost, postoje i oni koji se možda nikada neće ni oporaviti. Ovaj dodatni pritisak pretvorit će mnoge kompanije u velike povoljne akvizicije. Autoindustrija pratit će trend i otvorit će se nove mogučnosti za spajanje sa kompanijama koje imaju poteškoće. Također, 2021. godina označit će bankrote za sve dobavljače automobila koji nisu bili doboljno brzi da pređu na elektrifikaciju ili digitalnu transformaciju svog brenda.
Rast električnih automobila u Evropi, Kini i SAD-u
2021. godina bit če sjajna godina za prodor električnnih automobila na tržište. U Evropi će se tempo rasta prodaje dodatno povećati. Na to uticaj nema COVID-19, već strogi zakoni o CO2 koje je nametnula Evropska unija. Kineska vlada smanjit će poticaj za nova energetska vozila za oko 20%, ali će istovremeno koristiti druge mehanizme kako bi se pobrinula da prodaja električnih automobila i dalje raste. U SAD-u će trebati više od 12 mjeseci da se uvedu regulatorne promjene u svim državama. Međutim, postoji šansa da će se postojeći program povrata poreza odraziti i na električnu energiju, što će dati dodatni poticaj za daljnje ubrzanje ulaganja u elektrifikaciju.
EV (Electric vehicle) pokretanja i EV platforme će oživjeti
Uspjeh Tesle inspirisao je mnoge druge poduzetnike da krenu stopama Elona Muska. Autoindustrija u 2021. godina dobit će čitav niz novajlija koji će se okrenuti proizvodnji električnih automobila. I drugi EV start up-ovi, poput Xpeng-a i Nio-a, koji su se ranije suočavali s padovima, također počinju da bilježe vidljiv rast prodaje. Ovo je obećavajući znak za njihovu budućnost.
Ovu proizvođačku navalu da se formira EV val drugi su vidjeli kao priliku da počnu nuditi različite platforme otvorenog koga. Trenutno Foxconn i Geely sada stavljaju na tržište EV platforme ovog koga. Međutim, dugoročno tržište neće biti zadovoljeno sa nekoliko dobavljača EV platformi.
Autonomni pogon: L3 na cesti
Nakon mnogo čekanja, u 2021. godini tržište će da primijeni L3 autonomiju od strane nekoliko proizvođača automobila, poput Daimlera, Forda, GM-a, Honde, Toyote i Xpeng-a. Ova nova odredba UN-a o automatiziranim sistemima sada se uvodi u najmanje 60 zemalja. To će da pruži proizvođačima automobila regulatornu janoću koja im je potrebna za konačno kretanje naprijed.
Mikromobilnost i automobili povećavaju dobitak u odnosu na masovni tranzit
Strah od infekcije koja je izazvana pandemijom odrazio se u načinu prevoza stanovnika, gdje su mnogi prešli iz javnog prevoza u automobile, bicikle, e-bicikle i e-skutere. Ovaj trend nastavit će se i u 2021. godini. Razlog za to neće biti samo prisutnost COVID-19, već i zato što se dosta stanovništva naviklo na nove alternative.
Povezani automobili prebaciju se na usluge visoke vrijednosti
Proizvođačima automobila teško je da svojim klijentima pokažu nove vrijednosti povezanih s automovilskim uslugama i opravdaju interesovanje svojih kupaca. Pored povezane navigacije, streaming opcija i zabave, ne postoji mnogo toga što bi privuklo potrošače. Upravo iz tog razloga, te vođeni supjesmina Tesle, proizvođači automobila sve će više prelaziti na povezane usluge, gdje će se omogućiti potrošaću da lakše poveže cijenu s vrijednošću. Nadogradnja digitalnih funkcija definitivno će biti jedna od njih“ Ovaj prelaz bit će presudan za postizanje profitabilnosti povezanih automobila i pretvaranje softvera u dugoročni glavni generator prihoda.
Revolucija u online prodaji
Tesla je bio prvi proizvođač automobila koji je uspješno razvio internetsku prodaju. Mnogi proizvođači nisu vidjeli veliku vrijednost u tome, ali ih je razuvjerila pandemija koja nas je zadesila. Ona je dovela do povećanog fokusiranja na internetsku prodaju, pri čemu je veliki broj proizvođača morao da ponovo definiše svoje ciljeve. Po prvi put autoindustrija ima nametnute trendove koje mora ispratiti.