Za izgradnju tunela potrebno 320 miliona KM?!

Za izgradnju tunela potrebno 320 miliona KM?!
Foto: fokus.ba

Predsjednica Vlade Bosansko-podrinjskog kantona (BPK) Aida Obuća iznijela je danas informaciju o realizaciji projekta autoputa Goražde-Sarajevo. Na zahtjev Vlade BPK je dostavilo JP „Autoceste FBiH“.

U informaciji se navodi da su se tokom realizacije projekta pojavili određeni problemi. Najviše zbog razlike između predviđenih i stvarnih geoloških uslova terena na kojem se gradi tunel Hranjen. Iste je izvođač fakturirao investitoru, koristeći određene odredbe Ugovora do neplanirane eskalacije troškova projekta.

Obuća je pojasnila da je JP "Autoceste FBiH" u cilju nastavka realizacije projekta u potpunosti postupilo po zaključku Vlade FBiH. Prema važećem ugovoru, putem nadzora je dostavljena sveobuhvatna analiza i proces utvrđivanja vrijednosti izvedenih radova. Uz to i plaćanja kroz privremene situacije, procjena i utvrđivanje šteta, kako naručioca tako i izvođača.

Prema njenim riječima, dostavljen je izvještaj o kontroli kvaliteta izvedenih radova na osnovu izvršenih ispitivanja i dovođenja tekućih radova u stanje graničnih uslova za otkopani i noseći dio tunela.

“Prema informacijama, ima pomaka u realizaciji radova i do sada je iskopana magistralna tunelska cijev u dužini od 2.120 metara. Što je 85 metara više od posljednje informacije dostavljene Vladi BPK u septembru 2021. godine. Iskopana je cijev servisnog tunela u dužini od 1.933 metra. To dovodi do toga da je ukupno urađeno oko 100 metara više“, precizirala je Obuća.

Ona je navela da je, kada je riječ o kvalitetu izvedenih radova, izvođač sanirao dio propusta iz prethodnog perioda, tako da je situacija po pitanju kvaliteta izvedenih radova značajno poboljšana.

“Trenutna organizacija radova izvođača vezana je za aktivnosti na južnoj strani tunela. Također, u informaciji se navodi da je do sada iskopano/podržano 39 posto tunela i potrošeno 94 posto ukupne vrijednosti ugovorenih radova”, ističe Obuća.

Kako bi se obezbijedili uslovi za nastavak realizacije jednog od najvažnijih infrastrukturnih projekata za građane BPK-a i cijele Gornjodrinske regije i BiH, prema riječima Obuće, preduzete su sve potrebne aktivnosti.

JP "Autoceste FBiH" zatražilo je od Vlade FBiH donošenje odluke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. To je radi pokretanja pregovaračkog postupka, bez najave o nastavku radova u vrijednosti od 20 posto. Što iznosi 13.999.980 KM bez PDV-a od osnovni Ugovor dodijeljen izvođaču. U oktobru 2021. godine pokrenut je postupak javne nabavke protiv Stručnog savjeta za izbor konsultantskih usluga eksperata FIDIC-a. Koji bi podržao projekat i čiji je primarni zadatak utvrđivanje činjenica u vezi sa realizacijom ugovora. Trenutno je postupak obustavljen, zbog činjenice da se čeka ishod žalbe jednog od ponuđača, koju je JP „Autoceste FBiH“ proslijedilo Uredu za razmatranje želja BiH“, pojasnili su Premijer BPK.

Ona je naglasila da su za završetak kompletnog projekta tunela, prema procjenama, neophodna finansijska sredstva u iznosu od oko 320.000.000 KM sa PDV-om.

“Za prvu fazu, probijanje i izradu primarnog oslonca magistralne, saobraćajne tunelske cijevi ukupne dužine 5.480 metara i servisnih tunelskih cijevi ukupne dužine 5.470 metara, potrebno je izdvojiti oko 120.000.000 KM sa PDV-om. Posebno nas raduje činjenica da je uvijek postojala opredijeljenost Vlade FBiH i JP „Autoceste“ u podršci realizaciji ovog projekta. Prema informacijama koje imamo u nacrtu budžeta za 2022. godinu, iznos za kapitalne transfere javnim preduzećima planirano je 254 miliona KM. U odnosu na 2021. godinu veći je za 98,2 miliona ili 63 posto. Dakle, ovo je ohrabrujući podatak jer su ova sredstva planirana za autoputeve i brze puteve. Te podršku izgradnji tunela 2022. godine neće nedostajati, stav je svih nivoa vlasti“ – naglašava premijer BPK.

Izvor: fokus.ba

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)