Škole u cijeloj Evropi moraju ostati otvorene i učiniti ih sigurnijima za osoblje i djecu, zahtijevali su Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) i Unicef, s početkom novog termina s visoko prenosivom varijantom Delta koja je još uvijek dominantna u regiji.
"Pandemija je uzrokovala naj katastrofalnije poremećaje u obrazovanju u istoriji", rekao je Hans Kluge, šef evropskog regiona SZO. "Od vitalnog je značaja da se učenje u učionici nastavi bez prekida."
Kluge je rekao da je, dok se pandemija nastavila, "sigurno obrazovanje djece u fizičkoj školi" od "izuzetnog značaja za njihovo obrazovanje, mentalno zdravlje i socijalne vještine", te da mora postati "primarni cilj" vlada.
Četrdeset i četiri od 53 zemlje u evropskoj regiji SZO zatvorile su svoje škole širom zemlje na vrhuncu prvog vala pandemije u aprilu 2020. godine, a dok se većina ponovo otvorila tog septembra, skok stopa zaraza izazvao je nova ograničenja i zatvaranje u desetinama zemalja tokom jesen i zima.
Masovni izostanaci i učestala zatvaranja škola nastavili su se u nekoliko zemalja tokom proljeća i ranog ljeta, s više od 1 milion djece, ili 14,3% starosne grupe, koji su napustili školu iz razloga povezanih s Covidom-bilo zbog samoizolacije ili zbog toga što im je škola bio zatvoren - u Engleskoj krajem jula.
"Pozivamo sve zemlje da škole ostanu otvorene i pozivamo sve škole da poduzmu mjere za smanjenje rizika od Covid-19 i širenja varijanti" tokom nove školske godine, rekao je Kluge u zajedničkom saopćenju sa zamjenikom regionalnog direktora dječjeg fonda UN -a za Evropu i centralnu Aziju, Philippe Cori.
Dvije organizacije su rekle da nastavnici i ostalo školsko osoblje moraju biti primarne ciljne grupe za nacionalne programe vakcinacije, dodajući da bi svu djecu od 12 i više godina sa podložnim zdravstvenim stanjima također trebalo cijepiti.
Školsko okruženje također bi trebalo učiniti sigurnijim poboljšanjem ventilacije u učionici, smanjenjem veličine razreda gdje je to moguće, održavanjem pravila fizičke udaljenosti i redovnim testiranjem učenika i osoblja, preporučili su.
"Pandemija nije gotova", rekla je Cori. “Djeca i mladi ne mogu riskirati da im još jedna godina bude otežana u učenju. [Oni] su bili tihe žrtve pandemije, a najmarginaliziraniji su među najteže pogođenima. ”
Škole su bile „mjesta učenja, sigurnosti i igre u srcu naših zajednica“, rekao je on. “Kada se zatvore, djeca propuštaju učenje i boravak sa svojim prijateljima, a mogu biti izložena nasilju u kući. Moramo osigurati njihovo ponovno otvaranje i sigurno otvaranje. ”
Vrlo prenosiva varijanta Delta dodala je dodatni sloj zabrinutosti i komplikacija novoj školskoj godini, rekla je organizacija, s nastavkom visoke učestalosti virusa u zajednici što je učinilo vjerojatnijim prijenos u školama.
"Vakcinacija je naša najbolja odbrana od virusa, dok nastavljamo slijediti javne zdravstvene i socijalne mjere za koje znamo da rade, uključujući testiranje, redoslijed, praćenje, izolaciju i karantenu", rekao je Kluge.
"Da bi pandemija prestala, moramo brzo povećati cijepljenje pošteno u svim zemljama, uključujući podršku proizvodnji i dijeljenju cjepiva", rekao je. Podaci su "jasno pokazali" da je potpuno cijepljenje značajno smanjilo rizik od teških bolesti i smrti.
Dvije organizacije objavile su set od osam preporuka, uključujući osiguravanje da su škole "među posljednjim mjestima za zatvaranje i prve za ponovno otvaranje", primjenu efikasnog testiranja, strategije ublažavanja rizika i vakcinacije, te zaštitu mentalnog i socijalnog blagostanja djece.
Nastavnici u regionu naglasili su važnost preporuka. "Gotovo dvije godine riječi" Covid-19 "i" školovanje na Internetu "obilježile su naše živote", rekla je Milena Marić, nastavnica matematike u srednjoj školi iz Beograda u Srbiji.
„Školski sistem u Srbiji se brzo prilagodio. Ali učenicima nedostaje kontinuitet, druženje, zajednički rad, razmjena ideja u stvarnom vremenu, komunikacija bez tehnologije. Znam da je jedini izlaz iz ove situacije da nastavimo poštivati mjere za sprječavanje prenošenja virusa i ako cijepimo sve nastavnike. ”