Poznati avion Douglas DC-6B kojim je predsjednik, bivše države, Jugoslavije Josip Broz Tito sa suprugom Jovankom i najbližim saradnicima putovao svijetom je već četvrti dan na mostarskom aerodromu.
Avion plijeni pažnju javnosti, i interes za izgledom unutrašnjosti aviona.
Ekipa portala Klix.ba snimili su unutrašnjost.
Kako su rekli, sam ulazak u avion je putovanje u prošlost. Titova fotografija i fotografija njegove supruge Jovanke u pilotskoj kabini i stjuardese svojom nošnjom na neki način podsjećaju na vrijeme koje je iza nas i luksuz kojim je imao predsjednik Jugoslavije.
U avionu se može vidjeti radni stol koji je Tito koristio tokom leta, te uz sve to čuti zanimljive priče koje je pilot Raimund Riedmann sa ponosom pričao o letjelici koja plijeni pažnju svjetske javnosti.
Avion je star, ali kako je naglasio Riedmann i danas je u odličnom stanju jer je restauriran u kompletu kako bi se mogao nositi sa današnjim vremenom i bio funkcionalan. Koristi samo u ekskluzivnim trenucima, kao što je to bilo i onda kad je napravljen 1958. godine.
"Ovim avionom je Tito letio u Australiju i u svoje vrijeme je bio jako brza letjelica. Letio je 450 kilometara na sat. To je danas od prilike u pola brzine modernih aviona, ali on i danas može služiti za prijevoz i sasvim je funkcionalan", kazao je pilot Riedmann koji s ponosom upravlja ovom letjelicom.
Objasnio je kako je to jedina letjelica sa četiri propelera koja je certificirana i danas za prijevoz putnika, ali i da je za njega dosta teško naći gorivo, te pojasnio kako ima prednost što u njegov rezervoar staje 22 hiljade litara goriva, tako da ga ne moraju često točiti.
"Kad je avion bio nov njegovo je korištenje bilo dosta skupo i ekskluzivno i samo su ga rijetki koristili. Avionu je trebalo 16 do 17 sati preko Atlantika. Imao je spavaću klasu tako da ljudi mogu spavati i ekskluzivnu spavaću sobu za Tita.
U to vrijeme posluga je bila mnogo bolja i nije se hrana zagrijavala kao danas nego je stvarno bio kuhar koji je pripremao sve šta se traži", objasnio je pilot iznoseći zanimljivu priču iz historijata predsjedničkog aviona Jugoslavije.
Avion Douglas DC-6B s nevjerovatnom historijom, je sada ponos Red Bullove zračne flote Flying Bulls, dragulj u impresivnoj kolekciji letjelica smještenih u Hangaru-7 u Salzburgu, gdje ga od milja zovu "Diva", a gdje god se pojavi prava je atrakcija i predmet divljenja ljubitelja avijacije.
Proizveden u Douglasu u Santa Monici 1958. godine i odmah ga je kupio JAT (Jugoslovenski Aerotransport) i pretvorio u luksuzni avion za Josipa Broza Tita i njegove goste i saradnike.
Nakon što je 1975. godine zamijenjen Boeingom 727 kao Titovim novim avionom, Douglas je prodan predsjedniku Zambije Kennethu Kaundi, koji ga je također koristio kao VIP letjelicu. Poslije ga je kupio Chris Schutte, operater malih aviona iz Windhoeka (Namibija), koji ga je koristio za promotivne i turističke panoramske letove.
Za avion je 2000. godine saznao Sigi Angerer, bivši glavni pilot Flying Bullsa, koji se odmah zaputio u Namibiju kako bi pregledao avion i sa Schutteom potpisao predugovor. Nakon četiri mjeseca i nešto popravaka, avion je iz Windhoeka poletio za Salzburg. Put je trajao 28 sati, uz četiri međuslijetanja.
Slijedila je mnogo detaljnija restauracija od 2001. do 2004. godine. Avion je dobio novi interijer, ali je zadržan njegov historijski koncept.
Uz četiri nova motora, modernizovana mu je i elektronika. Avion je tokom restauracije rastavljen u dijelove do posljednjeg šarafa, a zatim ponovo sastavljen.
Stručnjaci tvrde da je u boljem stanju nego ikad i da je tako renoviran da ga se može smatrati kao novim.
Na Aerodrom Mostar ovim avionom su u utorak stigli skakači i skakačice Red Bull Cliff Diving Svjetskog prvenstva, koji će u subotu 28. augusta po šesti put prirediti spektakl na Starom mostu u Mostaru.
Pročitaj više: Danas dvije serije Red Bull Cliff Diving skokova s platforme u Mostaru