Spotify najpoznatija stream platforma za slušanje muzike

spotify-platforma
izvor foto: publikum.me

Spotify je komercijalna usluga. Usluga pruža streaming muzike i sadržaj izdavačkih kuća Sony, EMI, Warner Music Group i Universal. Muzika se može pretraživati po izvođaču, albumu, žanru, spisku za reprodukciju ili po izdavačkoj kući.

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za streaming muzike.
Na tržištu Srbije od jula 2020. godine. Njegov dolazak je obradovao i oglašivače koji polako počinju da koriste benefite reklamiranja na ovom servisu.

Usluga "Premium", dozvoljava korisnicima uklanjanje reklama i preuzimanje muzike za slušanje kad su van mreže.

Uslugu je pokrenula švedska kompanija Spotify AB u oktobru 2008. Dana 15. septembra 2010. Usluga je imala otprilike 10 miliona korisnika, uključujući 2,5 miliona korisnika koji su se pretplatili na uslugu.

Dostigla je 20 miliona korisnika. 5 miliona plaća za uslugu u decembru 2012. i 60 miliona korisnika od kojih je 15 miliona plaćalo za uslugu u januaru 2015.

Švedski muzički servis Spotify, najpoznatija je aplikacija za slušanje muzike na internetu .

Iako neki konkurenti nude bolju kvalitetu zvuka, u brojnim mu aspektima, poput intuitivnosti korištenja i povezivosti s drugim uređajima, jednostavno nema konkurencije. Sad i kod nas dostupan u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Sjevernoj Makedoniji, Kosovu itd.

Foto: Pexels

Putem Spotify platforme na svojim mobilnim uređajima slušajte omiljenu muziku

Historija kompanije

Kompanija Spotify osnovana je 2006. godine, a istoimeni muzički servis pokrenut je dvije godine kasnije. Iako je u minulih 12 godina imao niz više i manje žestokih konkurenata, nekoliko kriznih perioda, u kojima se govorilo o velikim finansijskim gubicima i potencijalnoj propasti, Spotify je odolio apsolutno svemu.

Danas se približava brojci od 300 miliona korisnika, od čega ih gotovo pola ima status pretplatnika, a kolekcija broji više od 50 miliona pjesama. Trebalo mu je više od 10 godina da prestane bilježiti abnormalne minuse, koji su se brojali u stotinama miliona dolara, da postane profitabilan. Oko 70% prihoda kompanije distribuira se vlasnicima prava na sadržaj, a oni potom plaćaju izvođače. Otprilike 90% zarade dolazi od pretplata, a ostatak se generiše od reklama, koje Spotify pušta korisnicima besplatne usluge.

Spotify možete koristiti i besplatno

Za korištenje besplatne verzije Spotifya potrebno je kreirati korisnički račun te preuzeti desktop ili mobilnu aplikaciju, baš kao da koristimo plaćenu verziju servisa. Ograničenja besplatne verzije povremeno se mijenjaju, a trenutno su postavljena tako da se muzika može slušati isključivo nasumičnim odabirom (shuffle), uz maksimalno šest preskakanja pjesama u sat vremena. Slobodni ste pristupiti bilo kojem albumu ili playlisti, ali nećete moći odabrati tačno onu pjesmu koju želite, već ćete morati pričekati da ona dođe na red.

Također nisu dostupne radio stanice. Između pjesama povremeno se puštaju kratki oglasi. Njih nije moguće preskočiti, a kvaliteta zvuka limitirana je 160 kbps. Onemogućeno je i skidanje pjesama, za slušanje bez trošenja internet prometa. Uprkos svim ograničenjima preko 100 miliona korisnika koristi Spotify upravo u besplatnoj varijanti.

Spotify mobilna aplikacija

Osim web i desktop aplikacija, Spotify nudi i mobilnu aplikaciju, koja je odlično dizajnirana i omogućava korištenje i na manjim ekranima. Osim standardne aplikacije tu je i takozvani Car View. Posebni načini rada gdje su sve tipke uvećane, s ciljem smanjenja distrakcija prilikom korištenja za vrijeme vožnje automobilom. Car View može se aktivirati ručno, automatski, nakon što aplikacija prepozna da je mobitel uspostavio konekciju s Bluetooth-om u automobilu.

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)