Osvježena Opel Insignia dobila je potpuno nove motore, još pametnija svjetla, a sportski GSi pruža još više vozačkog zadovoljstva
Insignia je jedan od uspješnijih Opelovih modela, unatoč tome što klasičnim limuzinama popularnost polagano pada.
OK, da budemo potpuno točni i iskreni, Opel Insignia zapravo nije toliko klasična limuzina budući da ima peta vrata, ali to je taj oblik, a rješenje s petim vratima dodaje joj na praktičnosti.
Prva generacija na tržištu je od 2008., a do danas je prodano 1,2 milijuna primjeraka. Oko 900.000 odnosi se na prvu generaciju, dok ostatak otpada na aktualni model koji je na tržištu od 2017.
Nakon tri do četiri godine većina današnjih automobila doživi veće ili manje pomlađivanje, a isto je napravio i Opel sa Insignijom.
Budući da dizajnerski još uvijek izgleda svježe i moderno, za neke velike zahvate u izgledu nije bilo potrebe.
Zapravo, većina promjena svodi se na nova prednja svjetla. Dnevna su se LED svjetla preselila iz gornjeg u donji dio fara, a treba napomenuti i kako su odsad u ponudi samo potpuno LED svjetla.
Priča o svjetlima tu ne završava. Opel je prvi od proizvođača u cjenovno nižim klasama automobila ponudio LED matrična svjetla, a sada je nova Insignia dobila sljedeću generaciju pametnih svjetala.
Zovu se Intellilux LED Pixel, a umjesto 16 LED elemenata sada imaju čak 84 elementa. Nova su svjetla u usporedbi s LED matričnim svjetlima brža i preciznija te omogućuju optimalnu vidljivost u svim uvjetima bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. Naravno, osim što vožnju čine ugodnijom, doprinose i sigurnosti.
Značajno više promjena kod Insignije nalazi se ispod lima. Dapače, popis je popriličan.
Za početak je poboljšana aerodinamika što je postignuto gornjim i donjim aktivnim aero-zatvaračima na prednjoj masci koji se otvaraju i zatvaraju ovisno o potrebama, kao i potpuno zatvorenom podnicom.
Rezultat je koeficijent otpora od 0,25 Cd.
Daleko važnija promjena odnosi se na ponudu motora koja je u potpunosti promijenjena.
U Insigniju se sada ugrađuju isključivo motori nove generacije, a na popis tehničkih novosti treba dodati novi devetostupanjski automatski mjenjač.
Početni model pokreće trocilindarski turbodizelaš obujma 1,5 litara, predstavljen prošle godine u Astri. U odnosu na prethodnika od 1,6 litara lakši je 10 posto, razvija 122 KS, a omogućuje emisiju CO2 od samo 99 g/km. Za miran rad trocilindraša ugrađeno je i vratilo za balansiranje.
U kombinaciji s ručnim mjenjačem raspolaže sa 300 Nm najvećeg okretnog momenta, dok je ta brojka u slučaju automatskog mjenjača za 15 Nm manja.
S ručnim mjenjačem Insignia s njim ubrzava do 100 km/h za 11,4 sekunde i postiže najvišu brzinu od 204 km/h. S automatikom ubrzava za 12,2 sekunde, a kazaljka brzinomjera pokazat će najviše 200 km/h.
Veći dizelaš je, pojednostavljeno rečeno, isti motor kojem je dodan cilindar. Iz dvije litre obujma razvija 174 KS i najveći okretni moment od 380 Nm koji je dostupan već od 1500 okretaja.
Emisija CO2 mu je samo 108 g/km. U verziji s ručnim šestostupanjskim mjenjačem Insignia s ovim motorom ubrzava do 100 km/h za 8,7 sekundi, dok joj za isto s osmostupanjskim automatikom treba dvije desetinke više. Najviša brzina je 228 km/h za ručni i 225 km/h za automatski mjenjač.
Vrhunac ponude čini dvolitreni četverocilindarski turbobenzinac koji se odlikuje brojnim modernim tehnologijama. Ima tlak ubrizgavanja od 2000 bara i turbopunjač varijabilne geometrije, a najveća novost je mogućnost deaktivacije cilindara, po prvi put u Opelu.
To postiže uz pomoć tri profila bregastog vratila što znači i da ima tri režima rada. Kod laganog krstarenja isključuju se dva cilindra i značajno se štedi gorivo.
Pri prosječnim opterećenjima rade svi cilindri, ali s plitkim otvaranjem ventila, dok je za velika opterećenja ostao režim sa sva četiri cilindra i dubokim otvaranjem ventila. U običnoj Insigniji ovaj motor razvija 200 KS, dok u Insigniji GSi ima 30 KS više.
Osim što ima 30 KS više, Insignia GSi se, kao i dosad, od ostalih razlikuje po svom sportskom opredjeljenju, kako vizualnom, tako i tehnološkom.
Obnovljena se Insignia GSi može pohvaliti specifičnim ovjesom i volanom, Brembovim kočnicama s četiri klipa, posebnim gumama Michelin Pilot Sport 4S dimenzija 245/35 ZR20…
Unaprijeđen je i sustav pogona na sve kotače Twinster AWD koji umjesto klasičnih diferencijala koristi dvije spojke. Sada nudi i mogućnost potpunog isključivanja stražnjeg para kotača, kako bi se uštedjelo gorivo. Isto tako, ima stvarnu vektorsku raspodjelu okretnog momenta na stražnjoj osovini što znači da u slučaju potrebe dodaje moment na vanjski kotač.
Sustav može na jedan od stražnjih kotača prenijeti i 100 posto momenta, a jednako tako 100 posto momenta mogu dobiti samo prednji ili samo stražnji kotači.
Preuzeto: autoitocka.com