Natpis na staroj Željezničkoj stanici Bistrik bit će na latiničnom i ćiriličnom pismu

Bistrička stanica u Sarajevu polako dobija novi izgled, radovi na fasadi se privode kraju
Foto: D. S./Klix.ba Pruga kojom je Sarajevo povezano sa Slavonskim Brodom i Budimpeštom je napravljena 1882. godine. Kasnije, 1906. je napravljena pruga kojom je glavni grad Bosne i Hercegovine povezan s Višegradom iz kojeg se putovalo prema Beogradu, Sofiji, Solunu i Istanbulu. U sklopu ove željezničke trase je napravljena i Bistrička stanica.

Obnova Stare bistričke stanice jedan je od projekata očuvanja i obnove kulturno-historijskog naslijeđa. Konačni cilj aktivnosti jeste da se ovaj spomenik neprocjenjive vrijednosti vrati građanima kao željeznički muzej, velika turistička atrakcija i stjecište kulturnih dešavanja.

Radovi na obnovi ovog značajnog objekta privode se kraju. Nakon objave slike Željezničke stanice Bistrik, na kojoj se vidi natpis na latinici, pokrenula se polemika i nezadovoljstvo određenog broja građana. Naime, natpis nije skladu sa izvornim.

Na izvornoj austrougarskoj građevini, natpis "Bistrik" bio je napisan na latiničnom i ćiriličnom pismu, što u trenutnoj fazi radova na ovoj zgradi, čija je obnova krenula za vrijeme mandata gradonačelnika Abdulaha Skake (SDA), nije bio slučaj. Vidljiv je samo natpis na latinici.

Građani su iskazali nezadovoljstvo jer se, kako kažu, na ovakav način šalje pogrešna slika.

Nedoumice oko natpisa, riješila je nova gradonačelnica izjavom da je glavnim projektom rekonstrukcije i adaptacije Željezničke stanice Bistrik, predviđen natpis na oba pisma. A sve u skladu sa izvornim stanjem objekta.

"Natpis će se nalaziti na 3 pozicije: južnoj fasadi objekta, nekadašnjem peronu. Zatim na glavnoj staničnoj zgradi (kula “A”) na južnoj i istočnoj fasadi. Trenutni natpis je zatečen i isti se neće zadržati. Kalup za tekst je već pripremljen. Sljedeći korak je izrada gipsanih slova na fasadi, bojenje i vraćanje autentičnog izgleda", izjavila je Benjamina Karić.

Gradonačelnica Benjamina Karić je postupila društveno odgovorno. Odmah je tražila informacije o eventualnom propustu u obnovi ovog nacionalnog spomenika BiH, te dala nalog da se provjeri tačnost navoda u javnosti.

Budući muzej i turistička atrakcija glavnog bosanskohercegovačkog grada, smatra Karić, mora da bude reprezent svega što Sarajevo i Bistrik kao jedno od najstarijih naselja ovog grada, simboliziraju.

Spomenik Bosne i Hercegovine, a nekada reprezentativna željeznička stanica na Bistriku koju je čuveni voz „Ćiro“ posljednji put napustio 1978. godine, uskoro će postati mjesto susreta kulturnih društvenih događaja značajnih za Sarajevo.

Bistrička stanica ima veliki turistički potencijal svojom lokacijom i fantastičnim položajem unutar gradske zone, s kojeg se pruža fascinantan pogled na grad.

Zgrada željezničke stanice Bistrik u Sarajevu izgrađena je davne 1906. godine.

Pročitaj više: Most na Neretvi na ljeto u punom sjaju

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)