Tina Turner:Tek kada je svijetu otkrila što joj je Ike radio krenula je njena karijera

Tina Turner je iz braka izašla bez prebijene pare i razbijene glave. Rekli su joj da je prestara da bude zvijezda!

Nakon što je Tina Turner prvih četrdeset godina života bila prateći vokal, dio benda, mladost i najproduktivniji dio karijere provela u sjeni lidera benda i kompozitora koji joj je ujedno bio muž, napravila je nešto što se danas čini nezamislivo. U 40. godini napustila je i bend i brak. Odrekla se zajedničkih snimki i dotadašnje karijere.

U 44. godini spalila je sve mostove i počela karijeru potpuno iznova, konkurirajući dvadeset godina mlađim pjevačicama koje su nadirale preko MTV-a.

U 45. godini objavila je prvi solo album, njime poderala top liste, oborila koncertne rekorde uživo te postala najveća pop-zvijezda svoje ere.

Priča o Tini Turner je, ukratko, priča kakvoj u historiji popularne muzike nema slične. A ta fascinantna biografija sad je dobila i svoj biografski film. Riječ je o dokumentarcu nastalom u produkciji HBO-a koji je ove sedmice pretpremijerno prikazan na berlinskom filmskom festivalu.

Film jednostavno nosi naslov "Tina Turner", a koautori su mu reditelji Dan Lindsay i T. J. Martin.

U dvosatnom dokumentarcu punom raritetnih arhivskih materijala Lindsay i Martin pripovijedaju priču o životu Tine Turner. Priče od odrastanja u potpunom siromaštvu, preko pakla porodičnog nasilja do kasnog, ali velebnog uspjeha. U filmu se pojavljuje i sama Tina, koju autori filma intervjuiraju u njezinu švicarskom domu.

Foto: Screenshot YT

Zapjevala u crkvi

Tina Turner rođena je pod imenom Anna Mae Bullock 1939. u ruralnom Tennesseeju. Roditelji buduće pjevačice bili su zemljoradnici napoličari, porodica je bila krajnje siromašna. Anna Mae nije imala baš nikakvih izgleda da završi škole. Poput mnogih crnih pjevača, i buduća će Tina početi pjevati u crkvi.

Čovjeka koji će joj u dobrom i lošem obilježiti život - Ikea Turnera - mlada Anna Mae prvi put će susresti 1957.godine.Tada prvi put sluša koncert njegova benda u St. Louisu.

Fascinirana je naočitim, darovitim muzičarom, izvanrednim gitaristom i još boljim kompozitorom.

Ustrajno ga nagovara da je primi u bend te naposljetku dobiva posao kao pjevačica back-vokala. Godine 1960., tokom jedne studijske sesije, predviđeni je pjevač zakasnio. Da mu ne bi propao plaćeni termin studija, Ike Turner daje priliku Anni Mae da otpjeva pjesmu, koja će se pretvoriti u hit.

Foto: Screenshot YT

Od te 1960. Bullock postaje glavna pjevačica Turnerova benda, što će ostati šesnaest godina. Nedugo potom postat će i Ikeova supruga.

Ike Turner je pjevačici/supruzi nadjenuo i novo ime. Postala je Tina Turner, a bend se zvao Ike & Tina Turner. Pritom je suprug/kompozitor ime Tina Turner zaštitio kao svoje vlasništvo. Htio je biti siguran da ako ga Tina napusti, neće moći ponijeti i ime te da će je moći nadomjestiti novom "Tinom Turner".

U dokumentarcu taj čin tumače Ikeovom trajnom nepovjerljivošću i lošim iskustvima iz prošlosti. Ike Turner već je ranih 50-ih bio hitmejker. Pripisuju mu prvu rock and roll pjesmu u historiji, "Rocket 88" iz 1951.

No, velik dio njegova rada nije mu bio adekvatno pripisan, saradnici su ga često napuštali i odnosili autorstvo, pa se Ike ovaj put htio zaštititi. Ako ga Tina napusti, neće moći ponijeti ništa - čak ni ime.
 

Bračni pakao

Foto: Screenshot YT

U takvoj postavi bend će nastupati od 1960. do 1976. Supružnici su bili muzički uspješni. No, iza te fasade krio se bračni pakao. Ike je bio patološki porodični nasilnik. Tukao je Tinu za svaku sitnicu. Udarao je žlicom za cipele i žaračem. Tukao je kod kuće i na turnejama. Ona se istodobno brinula o četvero djece - dvoje njegove, jednom svom sinu i jednom zajedničkom.

Bračni par je osam mjeseci provodio po turnejama koje su i same bile poprište zlostavljanja.

Pjevačica, međutim, nije mogla napustiti muža jer joj je on ujedno bio poslodavac, vlasnik njezina repertoara, čak i imena. To je trajalo do 1976., kad je Tini Turner prekipjelo. Nakon jedne nasilne scene u hotelu u Las Vegasu pobjegla je iz hotela. Uzela je noćenje u hotelu preko puta, sjela na jutarnji avion, otišla u LA i pokupila djecu. Bio je to kraj.

U brakorazvodnoj parnici Tina je pristala Ikeu ostaviti sve - i kuću i muzička prava. Tražila je, vrlo oštroumno i dalekovidno, samo jedno: pravo na ime. Ike se bunio, ali je na kraju pristao - a toj sretnoj okolnosti dugujemo što danas postoji Tina Turner.

Foto: Screenshot YT

Sljedećih godina Tina se muči kao varijetetska pjevačica po Las Vegasu, nema novi materijal i tavori. Ike je istodobno orijaška figura rock and rolla. A onda je 1981. Tina napravila nešto šokantno. Iskoristila je promotivni intervju povodom početka nove karijere i u časopisu "People" novinaru ispovjedila povijest Ikeova nasilja. Bilo je to davno prije #MeTooa i političke korektnosti, u doba kad se o porodičnom nasilju rijetko govorilo javno, možda čak nikad. Intervju je pobudio šok.

Foto: Screenshot YT

U HBO-ovom dokumentarcu Tina priznaje da je dijelom to učinila kalkulirano.

Njena samostalna karijera bila je pod debelom sjenom slavnog muža. Svaki je intervju počinjao pitanjem koje se ticalo njega. Htjela je to sasjeći tako da pred javnost istrese sve što je prošla. Uspjela je. Ike Turner je, bar u njenom kontekstu, postao tema koja se šutke zaobilazi. Već u četrdesetima, Turner je po objektivnim kriterijima bila pjevačica na zalasku. No, nije prestajala imati ambicije. Želja joj je bila izbaviti se iz niše lasvegaske zabavljačice. Željela je vratiti se u rock i početi puniti stadione. Potpuno je fascinantno da joj je to i uspjelo.
 

Foto: Screeinshot YT

Vrtuljak uspjeha

Paradoks je što je ključna u tome bila pjesma koju sama uopće nije voljela. "What's Love Got To Do With It" joj se - priznaje sama - činila kao ljiga, pjesma sasvim oprečna od rocka koji je kanila snimati.

Pristala je na inzistiranje producenata, otpjevala je u svom stilu i pretvorila u megahit. Godine 1984. objavljuje album "Private Dancer" kojim osvaja prvo mjesto top lista. Počinje doista puniti stadione, a njen koncert u Riju sa 180.000 gledatelja navodi se kao navodno najmasovniji koncert u historiji muzike. Od te tačke, život dojučerašnje žrtve bračnog nasilja pretvara se u beskrajni vrtuljak uspjeha, novca i sreće.

Puni stadione, dobro zarađuje te nalazi 13 godina mlađeg supruga s kojim i danas živi uz švicarsko jezero. Tom hepiendu svih hepienda posvećen je posljednji dio dokumentarca.

HBO-ov film Lindsaya i Martina u osnovi je televizija - no, dobra televizija. Pun je zanimljivih starih arhivskih snimki, donosi svu silu nepoznatih TV nastupa iz 50-ih i 60-ih. Slikom nam prikazuje evoluciju nelijepe, dugonoge pjevačica u globalnu divu. Te snimke odaju i dio tajne Tinina uspjeha: njenu nebrušenu energiju, neupeglanu animalnost i divlju sirovost, tako drukčiju od upeglanog, saharinskog rocka ranih 60-ih. Tina je bila čista energija: ta se energija probila kroza sve - kroz siromaštvo, eksploataciju, kroz loš brak i modrice zlostavljanja.

Pročitajte više: Misteriozni kantautor bivše Jugoslavije: Miladin Šobić, preživio moždani udar

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)