Krajem aprila, Mercedes je predstavio svoj najvažniji novi model godine, EQS . Električna limuzina se optički raskida sa konvencijama i vjerovatno će postati figura automobilske države Njemačke na električni pogon. Potonji godinama prati pionira Teslu u pogledu e-mobilnosti - ali od prošle godine jaz se smanjuje zahvaljujući novim masovnim električnim vozilima poput VW ID.3. Električni pandan S klasi sada bi trebao ubrzati ovu trku da bi je opet sustigao. Budući da će njegove cijene za lansiranje na tržište sljedećeg ljeta vjerojatno početi tek iznad granice od 100.000 eura, njegov doprinos elektrifikaciji masovne mobilnosti bit će prilično mali.
Trenutni rekorder iz Stuttgarta
Zbog toga EQS postavlja nove tehničke standarde i na taj način simbolizira "njemački inženjering" modernog doba. Mercedes je sa 5,22 metra dugačkom limuzinom postavio dva nova svjetska rekorda. Prema WLTP standardu, električna energija u najvećoj litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 108 kWh trebala bi dovesti do 770 kilometara. Nijedan drugi e-automobil koji je trenutno dostupan ne nadmašuje EQS u ovoj disciplini. Karoserija, dizajnirana pod vodstvom glavnog dizajnera Gordena Wagenera, takođe doprinosi asortimanu koji je pogodan za duga putovanja. Sa koeficijentom otpora od 0,20, električna luksuzna klasa najnapredniji je serijski automobil na svijetu. Pored toga, neobične proporcije u unutrašnjosti čine prinčevsku količinu prostora.
Vrhunski model EQS 580 4MATIC s 523 KS ubrzava do stotke za 4,3 sekunde i ograničen je na 210 km / h. Očekuje se da će Power-EQS snage do 761 KS kasnije znatno poboljšati ove performanse. Pored prvoklasnog hardvera, Mercedes ima i napredne funkcije vožnje nivoa autonomije 3 i ogroman hiperskran koji se proteže na cijeloj kontrolnoj ploči i na koji je Mercedes posebno ponosan.
Mercedes je u usponu
Ubrzo nakon predstavljanja tehnički impresivnog električnog automobila, Daimler je objavio još više dobrih vijesti. U petak ujutro, izvršni direktor Ola Källenius objavio je da je grupa u prvom tromjesečju ostvarila dobit od 5 milijardi eura. Stručnjaci su EBIT unaprijed procijenili na samo četiri milijarde eura. Za poređenje: Zbog posljedica pandemije korone, dobit u istom periodu prošle godine iznosila je samo 617 miliona eura. Međutim, tehnološki potencijal kompanije sa sjedištem u Stuttgartu vjerovatno neće potrajati dugo. U SAD-u i Kini ambiciozni konkurenti već se zagrijavaju i očekuje se da će očito nadmašiti EQS od sljedeće godine.
Nova vrhunska verzija za model S
Pionir električnih automobila Tesla predstavio je početkom godine drugi remont Modela S, koji je dostupan od 2012. godine. Izgled se promijenio vrlo malo, ali koeficijent otpora smanjen je na 0,208 uz nekoliko izmjena. Utoliko je više urađeno ispod tijela. Potpuno nov u ponudi je zastrašujući top model Model S Plaid Plus sa svojim brojevima. Njegova tri elektromotora trebaju zajedno pružiti preko 1.100 konjskih snaga (840 kW). Neograničena svakodnevna upotreba i optički neupadljiva porodična limuzina stavlja čak i većinu hiper automobila u hlad u smislu konjskih snaga.
Isto se odnosi i na kilometražu: Ako pretvorite američke vrijednosti koje daje Tesla, list podataka pokazuje vrijeme ubrzanja od nule do stotke za samo 2,1 sekunde. Sa 320 km / h službeno je gotovo. Model S Plaid Plus takođe premašuje Mercedes EQS u pogledu dometa. Tesla navodi procijenjeni domet od ogromnih 840 kilometara. Nova vrhunska verzija zapravo je trebala biti isporučena američkim kupcima krajem ove godine. Međutim, Kalifornijci su odložili lansiranje američkog tržišta na sredinu 2020. godine, a također su ispravili početno priopćenu cijenu za 10.000 eura na 149.990 eura.
Lucid Air sa kompaktnim baterijama
Američki startup Lucid Motors također je odgodio početak proizvodnje svog prvog modela, Air limuzine na električni pogon , za gotovo dvanaest mjeseci za drugu polovinu ove godine. Vodeći um koji stoji iza projekta je bivši Teslin šef razvoja Peter Rawlinson, koji je bio odgovoran za razvoj prekretnice Model S kod svog bivšeg poslodavca. Ovo bi takođe trebalo objasniti impresivne ključne podatke i visoki tehnički nivo Lucid Air-a. Moduli baterije od 113 kWh i elektromotori su posebno kompaktni, što između ostalog osigurava manju težinu i velikodušan prostor.
Dolet koji su službeno potvrdile američke vlasti daju Kalifornijci s maksimalnih 832 kilometara. Air takođe ima inovativni električni sistem od 900 volti, koji značajno skraćuje vrijeme punjenja i omogućava dvosmjerno punjenje. Privremena, „Dream Edition“, 1.080 ks, vrhunske verzije postiže brzinu od stotinu za samo 2,5 sekunde, a elektronika kontrolira samo 320 km / h. Sa koeficijentom otpora od 0,21, Air mora priznati poraz Mercedesu EQS u pogledu aerodinamike. Najbolji model Lucid Air Dream Edition u SAD-u košta 142.830 eura. Nešto kasnije i Amerikanci se žele proširiti na Evropu.
Kralj dalekog istoka
Automobil koji dolazi u nadolazećem automobilu Kina će postići vrhunske performanse što se tiče e-mobilnosti. Naročito na polju tehnologije baterija, nova ekonomska sila je ponekad vodeća. Nio sa sjedištem u Šangaju najavio je sedan ET7 za 2022. godinu. Trebao bi ponuditi 648 ks i maksimalni obrtni momenat od 850 njuton metara. Kinezi daju vrijeme ubrzanja od nule do stotke sa 3,9 sekundi. Ključna kompetencija Nio-a nije brzi sprint na semaforu.
Pored konvencionalnih litijum-jonskih baterija, kompanija će kasnije ponuditi i novu i tehnički superiornu SSD bateriju za ET7. To bi trebalo da ima kapacitet od 150 kWh i trećinu veću gustinu energije od 360 vatnih sati po kilogramu. Što se tiče dometa, sedan je zamišljen kao prvi serijski proizvedeni električni automobil koji je slomio magični zid od 1.000 kilometara. Uz to, Nio-u više nije potrebno vrijeme utovara. Kineski automobili opremljeni su izmjenjivim baterijama, koje se automatski mijenjaju na 500 stanica u Kini. Kasnije bi Nio mogao postaviti bilo koju infrastrukturu u Evropi i takođe prodati ET7 u ovoj zemlji. Kinezi su već najavili da će se njihovi SUV modeli u starom svijetu naći na tržištu ove godine.Međutim, oni još uvijek neće imati vrhunsku baterijsku tehnologiju.
Prednost slike za Mercedes EQS
Iako se čini da netom pomenuti modeli konkurencije nadmašuju svojim golim brojevima, EQS još uvijek ima asa u rukavu. Za razliku od američkih i kineskih novopridošlih, Mercedes je tokom svoje više od 100 godina istorije uspio stvoriti odličan imidž. Proizvođač automobila s trokrakom zvijezdom snažan je brend već desetljećima, koji je i dalje poznat po dobroj izradi, visokom nivou udobnosti i pažljivo dizajniranim automobilima. Nio i Lucid su još uvijek na samom početku svog razvoja, dok također prilično mladi brend Tesla već godinama dolazi na naslovnice sa svojim mješovitim kvalitetom izrade.
EQS bi na kraju mogao imati koristi od činjenice da je ime marke u luksuznom segmentu i dalje presudno za mnoge kupce. Električni pogon se ne bi trebao toliko mijenjati.