Stvari zbog kojih vas mogu kazniti dok vozite bicikl u Holandiji

SIGURNOST NA BICIKLU

Vožnja biciklom u Holandiji jedan je od najprikladnijih, ugodnijih i najisplativijih načina za kretanje. Dijelimo put s rojevima drugih biciklista. Kada se krećete biciklističkim trakama, bilo u udaljenim ruralnim područjima ili u gušće naseljenim mrežama ulica, postoji važan set pravila i jasan bonton koji se ne smiju zanemariti.

Izbjegavanje nesreća i novčanih kazni uglavnom je zdrav razum. Neke kazne mogu se činiti malo vjerojatnima, dok će neke ljudima zvučati vrlo poznato. Drugi bi vas mogli iznenaditi. Važno je imati ih na umu.

Biciklizam na pješačkoj stazi


Držanje izvan pešačke staze je obavezno. Naročito u prometnim područjima, poput centra holandskih gradova, rizikujete novčanu kaznu kada vozite bicikl pješačkom stazom ili bilo kojim kolnikom predviđenim za pješake. Ovo može zvučati kao zdrav razum, ali mnogi ljudi bicikliraju pješačkom stazom kako bi krenuli prečicama, misleći da neće biti uhvaćeni.

Dozvoljeno vam je voziti se određenim pješačkim ulicama u određeno vrijeme izvan špica, pa vam poznavanje ovih redova vožnje može uštedjeti novčanu kaznu.

Ne zaustavljajući se na crvenom semaforu


Biciklisti se također moraju pokoravati semaforima – semafori za bicikliste mogu biti manji, ali nisu manje važni od onih za vozače.

Vožnja biciklom kroz crveno svjetlo može vam donijeti kaznu. Izuzetak je kada biciklistički promet može skrenuti desno, ali crveni semafor pokazuje da se sav promet koji ide naprijed mora zaustaviti. Ako je to slučaj, tada bi pješaci imali prednost, pa biciklisti koji vode dalje moraju biti na oprezu.

Vožnja biciklom u mraku bez biciklističkih svjetala


Prema SWOV-u, holandskom tijelu za sigurnost prometa, svaka peta nesreća povezana s biciklom dogodila se noću.

Svi biciklisti moraju imati biciklistička svjetla i reflektore kada je mrak ili u uvjetima smanjene vidljivosti. Trebate bijelo ili žuto prednje svjetlo i crveno stražnje svjetlo. Svjetla ne moraju biti pričvršćena na bicikl – mogu se pričvrstiti i na odjeću ili torbe na gornjem dijelu tijela, sve dok svijetle ravno ispred i stoga su jasno vidljivi u prometu.

Reflektori su takođe obavezni. Svi bicikli moraju imati crveni reflektor pozadi, žute reflektore na pedalama i bijele ili žute reflektirajuće gume. Možete biti kažnjeni sa 55 eura za svako nedostajuće svjetlo i sa 35 eura jer nemate reflektore.

Vožnja bicikla pod utjecajem alkohola


Ako vas uhvati više od 220 mikrograma po litri alkohola na dahu ili ako alkohol u krvi iznosi 0,05%, možete biti kažnjeni sa 100 eura. To je ista kazna za bicikliste i vozače, jer se rizik od nesreće ne smatra ništa manje značajnim za bicikliste pod utjecajem. Ako razinu alkohola prati opasan biciklizam koji predstavlja rizik za druge, onda je kazna još veća.

Ne označavajući desno ili lijevo


Pri skretanju ulijevo ili udesno obavezno je navesti kojim putem idete pružajući ruku vodoravno. Ako to ne učine, može doći do moguće kazne od 35 eura.

Nema zvona


Ako vozite bicikl bez zvona za bicikl ili čak i ako imate zvono koje ne radi, mogli biste biti kažnjeni sa 35 eura. Ostali učesnici u saobraćaju moraju čuti zvono na udaljenosti od 25 metara.

Stvari koje biciklista može učiniti ne riskirajući novčanu kaznu
Vožnja bez biciklističke kacige je dozvoljena, kao i vožnja nekim stražnjim dijelom bicikla. Tijekom vožnje bicikla smijete slušati muziku, iako istraživanja pokazuju da to povećava rizik od nesreća.

Biciklisti smiju voziti dva koraka uzastopno. Grupe biciklista često pokušavaju voziti tri ili četiri uzastopno, što nije idealno i može prouzročiti smetnje ostalim biciklistima, iako novčana kazna nije vjerojatna.

Pravilo koje se može promijeniti


Ovo je jedno od pravila koje je i dalje dopušteno, ali će se uskoro promijeniti: korištenje mobilnih uređaja dok vozite bicikl.

Da, to je čudno, ali istina. Bivanje na telefonu dok je vožnja biciklom trenutno nije ilegalno. Međutim, Ministarstvo infrastrukture i upravljanja vodama želi zabraniti upotrebu mobilnih uređaja na biciklima do 2019. godine. Ministrica Cora van Nieuwenhuizen kaže da je uvjerena da postoji “velika podrška u društvu i politici” za zabranu upotrebe pametnih telefona tokom vožnje biciklom.

Istraživanje iz januara 2018. pokazalo je da bi 75% stanovnika Holandije željelo da se ova zabrana uvede. Najnoviji događaji znače da će zabrana držanja mobilnog elektroničkog uređaja tokom upravljanja vozilom bilo koje vrste biti uvedena od 1. jula 2019.

Sigurnost na biciklu


Možda smo dobro svjesni da bismo trebali imati zvono i svjetla, pokazivati ​​lijevo i desno, suzdržati se od prelaska pješačkim ulicama kako bismo odsjekli nekoliko sekundi putovanja, ali koliko nas je krivih za to što radimo i riskiramo novčane kazne?

Imajući na umu pravila nije samo uštedjeti neugodnost i trošak gadne novčane kazne – već sigurnost u vožnji biciklom i osiguravanje da je biciklistička staza sigurno mjesto za sve. Zbog toga je važno odvojiti vrijeme za razmišljanje o tome što je zakonski dopušteno, a što nije.

PROČITAJTE VIŠE: Holandija 5. juna uvodi treću fazu popuštanja anticovid mjera

Pratite nas na našim stranicama na

Odgovori

Vezane vijesti

Vezane vijesti