Pojava nove generacije Dacia Sandero i Logan donijela je mnogo noviteta u gamu brenda koji se do juče mogao nazvati niskobudžetnim. Zašto je sada situacija drugačija?
Dacia modeli dobili su ne samo svu bezbjednosnu opremu koju imaju i najnoviji modeli zvučnih brendova, već u baznoj opremi nude više od ostalih. Svemu tome se pridružuje i redizajnirani Dacia Duster.
Za početak, izmenjene su svjetlosne grupe. Za razliku od Sandera, ovde nije toliko izražena Lamborghini estetika grafike farova. Od sada, i prednji žmigavci su u LED tehnologiji a ne samo farovi reflektorske konstrukcije.
Dosta se vodilo računa o smanjenju emisije izduvnih gasova. Čak su i nove felne prečnika 16 i 17 inča razvijane u aerodinamičkom tunelu.
Možda spada u jeftinije SUV modele, ali osvježeni Duster ima novi multimedijalni displej dijagonale osam inča sa Android Auto i Apple Car play preko bežičnog povezivanja.
Novi su i nasloni za glavu u sjjedištima koji su pozajmljeni iz najnovijeg Renoa Clio.
Najveća novina je vraćanje automatizovanog mjenjača sa dve lamele koji je pred kraj proizvodnje prethodne generacije ubačen u potrfolio. EDC mjenjač može da se poruči uz turbo-benzinski motor zapremine 1,3 litre sa 150 konjskih snaga.
Na žalost, 4×4 verzija i dalje može da se poruči isključivo sa manulenim mjenjačem sa šest brzina. Prednji pogon je rezervisan za TCe 90 i TCe 130 motore. Prvi je zapremine 1,0 litra a drugi 1,3. Dizelaš 1,5 dCi je i dalje u ponudi i to sa 115 KS. Može da se poruči i u 4×4 verziji.
Dosta pažnje na našem tržištu je izazvala verzija sa fabrički ugrađenim gasnim uređajem. To je TCe 100 verzija, sa 1,0 turbo-benzincem i tri cilindra. Zapremina plinskog rezevroara je 50 litara.