Konsultantska kuća Alix Partners iz Minhena procjenjuje da se zbog nedostatka čipova samo ove godine u svijetu ne može proizvesti 3,9 miliona automobila. To odgovara vrijednosti neproizvedenih vozila od oko 91 milijardu eura.
Pad čipova mjesecima opterećuje automobilsku industriju. Prije svega, za vrijeme krize u Coroni, veliki proizvođači ugovora o čipovima prešli su na poluvodiče za potrošačku elektroniku kako bi udovoljili velikoj potražnji.
Treći najveći svjetski proizvođač TSMC gradi ogromnu tvornicu u Phoenixu u državi Arizona. Razgovori o proizvodnom pogonu u Evropi do sada nisu doveli do rezultata, prenosi "Reuters.
Uska grla u isporuci elektroničkih komponenata vjerovatno će ove godine biti još skuplja za automobilsku industriju nego što se ranije mislilo. Zbog manjka čipova, oko 3,9 miliona automobila manje bi se proizvelo širom svijeta 2021. godine, procjenjuje konsultantska kuća Alix Partners iz Minhena, navodi se u izjavi od petka. To odgovara vrijednosti neproizvedenih vozila od oko 110 milijardi američkih dolara (91 milijarda eura) - gotovo dvostruko više nego što je savjetništvo za upravljanje procijenilo krajem januara.
Smanjuju se zalihe
Značajan udio neproizvedenih vozila također će se odraziti na prodajnim podacima proizvođača, rekao je menadžer Alix Partnersa, Marcus Kleinfeld. Međutim, proizvođači bi također smanjili svoje zalihe i tako djelomično nadoknadili učinak.
Pad čipova mjesecima opterećuje automobilsku industriju. Prije svega, za vrijeme Corona krize, veliki proizvođači ugovora o čipovima prešli su na poluvodiče za potrošačku elektroniku kako bi udovoljili velikoj potražnji. Nedavno, ove godine bilo je i pojedinačnih propusta u proizvodnji čipskih kompanija u Japanu i Teksasu. Poluprovodnika trenutno nedostaje širom svijeta, a stvaranje novih kapaciteta, koje su proizvođači čipova pokrenuli za velike milijarde, dugo traje.
Poboljšanje u drugoj polovini godine
Ako nedostaju određene važne komponente, proizvodnja automobila može biti potpuno blokirana. Volkswagen grupa očekuje oko 100.000 vozila koja u prvom tromjesečju nisu mogla biti izrađena zbog nedostatka poluprovodnika. Efekti bi mogli postati još očitiji u drugom kvartalu, nedavno je rečeno iz Wolfsburga.
Daimleru također nedostaju dijelovi, a BMW je također svakodnevno morao smanjiti proizvodnju u pojedinim pogonima. Američki auto-gigant Ford ove godine izračunava troškove od oko 2,5 milijarde američkih dolara za nestašicu čipova. Većina proizvođača automobila, poput VW-a i Daimlera, međutim, očekuje poboljšanje u drugoj polovini godine.
U Evropi nije planirano postrojenje TSMC
Proizvođači čipova trenutno pokušavaju povećati proizvodne kapacitete i u taj proces ulažu milijarde. Tajvanski industrijski gigant TSMC objavio je prošle godine da planira još jedan proizvodni pogon u američkoj saveznoj državi Arizoni i da bi tamo želio uložiti do 12 milijardi dolara. Novinska agencija Reuters sada izvještava da bi se obim ulaganja u tu lokaciju mogao čak povećati na 23 do 25 milijardi.
Pored toga, već se nagađalo da TSMC takođe planira pogon u Evropi. Prošlog mjeseca, evropska direktorica TSMC-a Maria Marced sastala se s povjerenikom EU za industriju Thierryjem Bretonom. Međutim, upućeni je za Reuters rekao da su pregovori tajvanske kompanije u EU propali. Na zahtjev agencije, glasnogovornica kompanije rekla je da grupa ne planira tvornicu u Europi.
Izvor: businessinsider.de
Pročitaj više: Mercedes EQS: Najbolji električni automobil na svijetu sada dolazi iz Njemačke – ali Tesla & Co. će ga uskoro nadmašiti