Britanska firma debitovala s biciklom za osobe s patuljastim rastom

Bicikl

Britanska firma debitovala s biciklom za osobe s patuljastim oblikom
Steve Scott iz Dwarf Sports Association radio je s kompanijom na razvoju motocikala.

Više od 15 godina postojanja Islabikesa, prisjeća se izvršni direktor britanske kompanije Tim Goodall, odrasli ljudi s patuljastim poremećajem redovno bi ih kontaktirali, tražeći da dođu i isprobaju jedan od bicikala koje prave za djecu.

Kompanija je, kako je rekao, rado odgovorila, ako je bila svjesna implikacija: „Bila je to najbolja opcija, ali je i dalje bila prilično užasna. Činilo se kao da je to problem koji se može riješiti boljim dizajnom.”

I to se, na kraju, i dogodilo. Posao sa sjedištem u Ludlowu postao je prvi proizvođač bicikala na svijetu koji je masovno proizvodio modele posebno dizajnirane za potrebe ljudi s nesrazmjernim patuljastim rastom.

Konačni rezultat, za koji je bilo potrebno nekoliko godina rada i raznih inkarnacija, razvijen je u suradnji s Patuljastim sportskim savezom (DSA), koji se bori da sport i aktivnosti budu dostupniji. Kašnjenja su uključivala pronalaženje proizvođača koji bi mogao proizvesti čelične cijevi dovoljno jake da podrže okvir, koji ima ultra-niski, probojni dizajn.

Ljudi s nesrazmjerno izraženim patuljastim oblikom ili ahondroplazijom imaju tendenciju da imaju torzo slične veličine kao ljudi bez tog stanja, ali kraće ruke i noge, što znači da bicikli tradicionalnog oblika neće raditi – na primjer, čak i ako je dječji bicikl pravilne visine, on će biti previše skučen za dužinu.

Steve Scott iz DSA blisko je sarađivao sa Islabikesom oko dizajna. Ovo je uključivalo vikend vožnju sopstvenog bicikla, modela napravljenog po mjeri, sa osnivačem kompanije, Islom Rowntree, kako bi mogla da vidi šta mu odgovara, a šta ne.

“Islabikes su ostali s nama, i dobro su shvatili”, rekao je Scott. “Ne možete samo odsjeći komadiće, što je moj tata radio kad sam bio dijete, što je sjajno kada nema ničega drugog, jer su proporcije drugačije.”

Dok je Scott ostao s biciklizmom, dijelom zbog napora njegovog oca, rekao je da je mnogim drugim ljudima s patuljastim poremećajem to bilo previše teško ili jednostavno nisu mogli priuštiti model napravljen po narudžbi.

“To je tužna stvar u pokušaju bicikliranja za patuljke. Ako ne možete pronaći bicikl, odustanite. Ne možete jednostavno ući u prodavnicu bicikala i reći: 'Mogu li dobiti bicikl koji mi odgovara?'

Dva modela kompanije, sa točkovima od 20 inča i 24 inča, namenjena su odraslima sa nesrazmerno izraženim patuljastim oblikom, s tim da je manji pogodan i za stariju decu. Za mlađu djecu nudi izmijenjene verzije postojećih dječijih bicikala – disproporcija trupa i udova obično je manje izražena prije adolescencije.

Osim posebnog okvira, bicikli za odrasle imaju elemente dizajna kao što su kraće poluge, upravljač koji se lagano zavija unazad i kočnice dizajnirane za korištenje s manjim prstima.

Goodall je rekao da su, koliko je on znao, novi bicikli kompanije prvi u svijetu. Osim modela po narudžbi, jedina druga opcija bio je jedan američki proizvođač, koji je proizvodio bicikle po narudžbi za osobe s patuljastim oblikom, ali s dugim rokom isporuke.

Rekao je da je već vladalo veliko interesovanje iz cijelog svijeta. Dok kompanija, koja svoje bicikle prodaje sa svoje web stranice, obično isporučuje samo u Evropu, za ove modele to će činiti širom svijeta.

Islabikesovi modeli za djecu poznati su po svojoj izdržljivosti, ali i po relativno visokoj cijeni, a novi modeli za osobe s patuljastim oblikom koštaju po 900 funti – iako je cijena još uvijek mnogo manja od cijene mašina po mjeri.

Kompanija je poznata i po svojoj društvenoj svijesti, s drugim projektima uključujući niz dječijih bicikala dizajniranih za iznajmljivanje i, kada preraste, renoviraju ih i preprodaju, smanjujući otpad.

Goodall je rekao da se nada da će s biciklima za osobe s patuljastim oblikom kompanija barem uspjeti, ali da čak i da ne uspije, projekat je vrijedan truda.

„Ne bih ga opisao kao socijalno preduzeće, čak i ako nam nikada ne zarađuje“, rekao je. “Meni to nije ugodno. Kako bismo voljeli da nas opisuju kao dobrotvorne svrhe zbog fizičkih osobina s kojima smo rođeni?” (The Guardian)

Pročitajte više: Biciklizam u BiH ove godine u prilci da zaradi 10 miliona KM

Pratite nas na Facebook akter.ba

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori