Suecki kanal bi uskoro mogao biti otvoren.
Ogromni brod-kontejner i dalje je bio zaglavljen u Sueckom kanalu. Tegljači su uspjeli da ga premjeste i voda je počela da teče ispred broda, izveštava BBC. Predstavnici kompanije koja upravlja kanalom rekli su da je postignut određeni uspjeh. Nadaju se da bi brod mogao da isplovi do nedelje uveče.
Brod Ever Given nasukan je od utorka na jednom od najprometnijih trgovačkih pomorskih puteva i sada oko 300 brodova čeka na obje strane kanala da prođe, dok su neki brodovi već odlučili da krenu na dvonedeljno duže putovanje oko afričkog Rta dobre nade.
Oko 20.000 tona pijeska iskopano je oko Ever Givena u subotu i brod je počeo da vuče 14 tegljača u pokušaju da ga oslobodi.
Iako jaka plima i jak vjetar ometaju napore, osa broda je pomerena za 30 stepeni.
General Osama Rabi, upravnik Sueckog kanala, rekao je da je voda počela da teče ispod broda. "Očekujemo da bi u svakom trenutku brod mogao skliznuti i pomeriti se sa svog položaja", rekao je na konferenciji za novinare. Dodao je da se nada da neće biti potrebno pribegavati drugoj fazi, koja oduzima mnogo više vremena. Ukloniti dio od 18.300 brodskih kontejnera i težina broda se smanjila.
Prema prvim izveštajima, brod, dug 400 metara i težak 200.000 tona, zapeo je zbog peščane oluje i jakog vjetra koji je uticao na vidljivost. Rabie kaže da vremenski uslovi ne mogu biti glavni razlog brodoloma. Da je možda tehnička ili ljudska greška, a što će se utvrditi istragom.
Brodom Ever Give upravlja tajvanska kompanija Evergrin Marine, a u vlasništvu je japanskog Šoei Kisen-a.
Jukito Higaki, predsednik kompanije Shoei Kisen, rekao je u petak da se čini da brod nije oštećen.
Oko 12 odsto svetske trgovine prolazi kanalom od 193 kilometra koji povezuje Sredozemno i Crveno more i koji je najkraći put od Azije do Evrope.
Prema Lojdovoj listi, blokada kanala svaki sat sprečava prolaz robe vredne 400 miliona dolara.