Na današnji dan, 1. januara 1885. godine u 10 sati, u saobraćaj je pušten prvi sarajevski tramvaj koji je kao pogon koristio konjsku vuču.
Od tada do danas, saobraćaj najpopularnijeg gradskog prevoza u glavnom gradu BiH bio je prekinut jedino tokom posljednjeg rata u BiH od '92. do '95. godine.
Prvi tramvaj kog su vukli konji prošao je Sarajevom 1. januara 1885. godine. Jednosmjerna trasa je bila duga 3,1 km, a pruga je počinjala od današnjeg Ekonomskog fakulteta, pružala se Ferhadijom i dalje glavnom gradskom ulicom (današnjom Titovom) preko Marindvora i završavala na Uzanoj željezničkoj stanici. Prvi tramvaj je mogao povesti 28 osoba.
Tramvaj je 1. maja 1895. godine elektriziran. Vozila koja su korištena, proizvela je njemačka firma "Siemens-Schuckertwerke" i bili su to prvi tramvaji nastali u njenim pogonima.
Inače, Sarajevo je prvi grad u Evropi koji je imao cjelodnevnu tramvajsku liniju. Bila je to probna linija za budući tramvaj u Beču. Da ne bi uzalud izrovali bečke ili peštanske ulice, Austro-Ugari su odlučili "konjsku željeznicu", kako se tada nazivao tramvaj, isprobati prvo u Sarajevu.
Tako se u ljeto 1884. godine počelo sa kopanjem sarajevskih ulica i polaganjem tramvajskih šina. Tom prilikom Sarajevo je ostalo bez jednog od najljepših mostova, kamenog mosta koji je premošćavao Koševski potok kod Alipašine džamije, ali je dobilo i titulu prvog grada na Balkanu i u srednjoj Europi koji je imao tramvajski saobraćaj.
Pročitajte više: Sarajevo: Žena se porodila na tramvajskoj stanici kod Katedrale
Pratite nas na Facebook akter.ba - Prije 137 godina pušten u promet prvi sarajevski tramvaj