Novi Citroen C4 stigao je na hrvatsko tržište u sve tri verzije – električnoj, benzinskoj i dizelskoj.
Nakon par godina pauze na tržište se vraća Citroen C4.
Nekoć klasični kompakt sada u velikoj mjeri nalikuje toliko popularnim crossoverima, ali istovremeno ne želi previše ličiti na SUV, od čega se uspješno “brani” padajućom linijom krova koja mu daje dinamičan dojam.
Sprijeda se ističu svjetla “na dva kata”, što je karakteristika modernih Citroena.
Svjetlosni sklopovi nastavljaju se na kromirane trake koje se u sredini spajaju u obliku logotipa marke, double chevrona. Kod nekih automobila čini se da su dizajneri sprijeda ispucali većinu ideja i da stražnji kraj rade s puno manje žara.
Kod novog Citroena C4 upravo je suprotno. Straga je jednako neobičan i upečatljiv kao i sprijeda. Stražnje staklo podijeljeno je u dva dijela spojlerom, kao i na trovratnoj verziji prve generacije C4.
Svjetlosni sklopovi su i tu u dvije razine. Gornju povezuje spojler, a donju crna traka.
Očekivano, Citroen nije ništa manje maštovit niti u oblikovanju unutrašnjosti. Iako je unutrašnjost jednostavna s puno ravnih linija i oštrih kuteva, okvir oko 10-inčnog središnjeg ekrana i obloge vrata osiguravaju potrebni “joie de vivre”.
Kupci mogu birati između nekoliko različitih načina uređenja unutrašnjosti, od klasičnih crno-sivih kombinacija do onih u kojima prevladavaju plavi ili crveni elementi.
Unutrašnjost prilično prostrana, Citroen se hvali najvećim prostorom za noge putnika na stražnjoj klupi u klasi, a obiluje i mnoštvom korisnih pretinaca.
U vratima su veliki pretinci, ispred suvozača je prava ladica velikog obujma, a na središnjem grebenu su dvije police, od kojih na jednoj može biti i bežični punjač.
Prtljažnik je posve solidnih 380 litara obujma. Ono što nas, a vjerujem i mnoge druge, veseli su klasične fizičke komande klima-uređaja pa nema potrebe kopati po infotainmentu kako bi promijenili temperaturu u kabini za stupanj-dva.
Novi C4 veliki naglasak stavlja i na udobnost u vožnji. Opremljen je progresivnim hidrauličkim jastucima, amortizerima koji donekle vraćaju nekadašnji dojam “letećeg tepiha” koji su imali Citroeni s hidropneumatskim ovjesom. Sustav se zapravo sastoji od dva mala amortizera unutar klasičnog amortizera.
Jedan ublažava reakciju kod stiskanja, a drugi kod istezanja amortizera. Udobnosti boravka u kabini doprinose i sjedala Advanced Comfort.
Novi je Citroen C4 nastao na platformi CMP koju dijeli s Peugeotima 208 i 2008, kao i Opel Corsom i Mokkom. To znači da ima i sličnu motorizaciju, uključujući i posve električnu verziju.
Ona se, kao i kod spomenutih modela, sastoji od 136 KS i 260 Nm snažnog elektromotora i baterije od 50 kWh.
Dokaz koliko inženjeri stalno rade na dodatnoj optimizaciji potrošnje kroz razne elemente, od aerodinamike, preko niže potrošnje raznih uređaja u vozilu, do guma smanjenog otpora kotrljanja pokazuje doseg e-C4 koji je 350 kilometara prema normi WLTP.
To je više od ostalih modela nekadašnjeg PSA, danas Stellantisa, a postignuto je upravo na spomenutim poljima. Što se performansi tiče, e-C4 od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,7 sekundi i postiže najvišu brzinu od 150 km/h.
Baterije se do 80 posto mogu napuniti za pola sata na brzom punjaču od 100 kW, odnosno za 10 minuta dobit ćete 100 km dosega.
Preuzeto: autoitocka.com