Juče je premijerno predstavljena potpuno nova, četvrta generacija Škode Fabia.
Za razliku od svih prethodnih koje su imale nešto stariju mehaniku u odnosu na VW modele, nova je konstruisana na MQB A0 mehaničkoj platformi, identičnoj sa aktuelnim VW Polom.
To znači da bi trebalo da ima nešto sofisticiranije ponašanje na putu, prije svega u krivinama, ali i stabilniju karoseriju prilikom prelaska preko neravnina.
Kao što smo i očekivali, auto je nešto veći od prethodnika. Konkretno, duži je za 11 centimetara i 48 mm širi, a u velikoj mjeri je poboljšana i aerodinamika, tako da koeficijent otpora vazduha iznosi 0,28 Cd.
Za pogon su i dalje zaduženi motori koje je Škoda Fabia imala do sada, s tim što, za razliku od prethodnika, u ponudi više neće imati dizel.
Okosnicu prodaje svakako će činiti trocilindarski 1,0. U atmosferskoj varijanti imaće 65 i 80 konja u kombinaciji sa petostepenim menjačem.
Turbo verzije će imati 95 i 110 konjskih snaga, s tim što će moći da se poruče i sa DSG mjenjačem.
Vrhunac ponude predstavljaće 1,5 TSI četvorocilindarski motor koji će se prodavati isključivo uz DSG menjač. Do stotke će stizati za 7,9 sekundi, dok će za taj zadatak najslabijem motoru biti potrebno 15,1 sekunda.
Bezbjednost je na prvom mjestu, pa će Fabia imati automatsko kočenje i mogućnost autonomne vožnje drugog nivoa, što znači da će imati i sistem za održavanje sredine saobraćajne trake uz adaptivni tempomat.
Multimedija će imati displeje dijagonale 6,8 i 9,2 inča, a veliki skok predstavlja i uvođenje digitalnih instrumenata sa displejem dijagonale 10,25 inča. Ništa manje atraktivni nisu umetci od tkanine na komandnoj tabli, po ugledu na veću Škodu Octaviu.
Međutim, ono što predstavlja ozbiljan iskorak je i produženje međuosovinskog rastojanja i to za 94 milimetra (identično kao na VW Polu i Seat Ibizi), čime je dobijeno dosta više prostora na zadnjim sedištima, prije svega za noge.
Zapremina rezervoara je 50 litara, što je dovoljno za autonomiju od preko 900 kilometara na otvorenom. Prtljažnik je takođe porastao i sada broji 380 litara korisne zapremine.
Kao i svaka moderna Škoda, i Fabia će imati mnoga Simply Clever rješenja, poput kišobrana ili četke za snijeg u vratima, prilagodljivih držača za čaše između sjedišta, poklopca za rezervoar tečnosti za pranje vjetrobrana koji se po otvaranju pretvara u ljevak i mnogih drugih korisnih detalja.
Planirana je i kravan verzija, dok se hot-heč varijante za sada ne očekuju.
Preuzeto: magazinauto.com