Norveška: Električni romobili stvarali haos, ali je država uspjela uspostaviti sistem

Norveška

Električni romobili gotovo su jednako popularni koliko i kontroverzni u brojnim gradovima u svijetu.

Popularnost ovog načina prijevoza posebno je porasla tokom pandemije jer mnogi stanovnici nastoje izbjeći gužve u javnome prijevozu.

Iako su električni romobili postali izuzetno popularno prijevozno sredstvo kako u BiH, tako i u svijetu, vlasti se sve češće suočavaju s problemima u ovom segmentu.

Nakon što su postali popularni u Norveškoj, samo u glavnom gradu Oslu na tržištu se pojavilo 16 kompanija koje su nudile svoje romobile građanima.

To je stvorilo potpuni saobraćajni haos, a hiljade električnih skutera preplavilo je grad zbog čega je zabilježeno i povećano kršenje saobraćajnih pravila.

Zbog sve većeg pritiska javnosti, norveški parlamentarci morali su donijeti odluku o reguliranju tržišta električnih romobila.

Izmjenom zakona, stvari su u praksi riješene tako što su utvrđeni konkursi za poslovne dozvole kojima su utvrđene metode rada, kriteriji kvaliteta i broj kompanija koje mogu nuditi romobile na tržištu.

"Do sada, da biste pokrenuli kompaniju koja prodaje električne romobile, dovoljna su bila dva čovjeka koja bi dizajnirala aplikaciju i naručila stotine romobila iz Kine. Međutim, jeftine kompanije ne uspijevaju u kvalitetnoj konkurenciji", rekli su zvaničnici.

U glavnom gradu Norveške sada tako posluju tri kompanije koje se bave električnim romobilima, a to su Tier, Voi i Bolt. Upravo su ove kompanije jedine koje su kvalitetom zadovoljile uslove na konkursu.

Kada je riječ o saobraćajnim pravilima, zvaničnici Norveške ističu kako je pomoću kontrolne kamere policiji moguće pratiti da li se romobili voze biciklističkom stazom i na propisan način.

"U Oslu, kompanije koriste Drover umjetnu inteligenciju putem koje se može pratiti da li se romobil vozi biciklističkom stazom u skladu s propisima. Sistem može prekinuti vožnju ako se električni romobil vozi po trotoaru ili u suprotnom smjeru", navodi se.

Nepravilno parkiranje romobila također je regulisano na adekvatan način.

"Vozač mora fotografirati romobil na kraju vožnje. Sistem tada može utvrditi da li je romobil na prikladnoj lokaciji. Ako nije, vozač će se uputiti da pomjeri romobil", prenosi finski portal Helsingin Sanomat.

Pročitajte više: Pandemija doprinijela popularnosti vožnje biciklom u BiH

Pratite nas na facebook akter.ba

Pratite nas na našim stranicama na

Vezane vijesti

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)