Jedan je kanadski vozač podijelio svoje ne baš ugodno iskustvo s oštećenjem baterije na gotovo pa novom električnom automobilu, na što se nadovezuje slična priča druge vozačice, također iz Kanade
Neobična priča, prilično demotivirajuća za potencijalne kupce električnih automobila i pogotovo neugodna za proizvođača, stiže ovih dana iz Kanade. Tamo je jedan vozač, svojim 2022. godine proizvedenim Hyundaijem Ioniq 5, naletio na “nešto” na cesti, što je udarilo u podvozje automobila. Prema prvim dojmovima, oštećenje je zahvatilo donji poklopac baterije i jedan otvor na njemu, dakle ništa se nije činilo ozbiljno.
Pravi zaplet počinje kada je takav automobil odvezao na servis, zbog opoziva nepovezanoga s prvim slučajem. Tamo su mehaničari primijetili oštećenje, pa je vlasniku rečeno da se zbog toga mora promijeniti cijela baterija. Očekivano, takav tip štete ne pokriva jamstvo (dapače, automatski je izgubio tvorničku garanciju), a cijena nove baterije, kako su mu rekli u Hyundaiju, bila je 30.000 kanadskih dolara.
Vlasnik se potom obratio osiguranju, od kojeg je dobio njihovu procjenu troška zamjene baterije – no tada je cijena narasla na više od 61.000 kanadskih dolara (gotovo 42.000 eura). Budući da je automobil bio koštao 55.000 dolara, proglašena je “totalka”, a sve zbog ogrebotine i manjeg pomicanja pokrova baterije! Naravno, uz sve to buduća premija osiguranja bit će mu značajno povećanNeugodno iznenađen, vlasnik vozila je kontaktirao i zastupnika Hyundaija za Kanadu, a oni su prebacivali odgovornost na servis, pa mu čak i nudili popust na kupovinu novog vozila. Zamjena baterije nije bila upitna, morala se obaviti, a u svakom je slučaju koštala – više od novog automobila. Ono što se pojavilo kao jedno od potencijalnih objašnjenja, jest mogućnost da vanjski serviseri “napuhuju” cijene zamjene baterija kada ih plaća osiguranje, zarađujući tako poprilično samo na svojem radu. Kada se dodaju “ruke” i porezi, cijena zamjene tada ispada dvostruko viša od cijene same baterije.
Nije to jedini slučaj
Nakon što je YouTube kanal Motormouth objavio priču prvog vozača, javila im se još jedna vlasnica istog modela, potvrđujući da su i njoj, za sličnu (gotovo nevidljivu) štetu na poklopcu baterije, nudili potpunu zamjenu baterije, koja je također koštala više od novog automobila.
Oba vozila, o kojima je ovdje riječ, bila su u voznom stanju, niti jedan sustav nije alarmirao na oštećenje baterije ili njezinog rashladnog sustava, a vlasnike su zastupnik, servis i osiguranje “vozali” od jednog do drugoga. U svakom slučaju, bilo je to neugodno iskustvo za njih, osobito jer su automobile i nakon naleta “na nešto na cesti” sasvim normalno punili i vozili. Sada ispada, prema reakcijama servisa da su bilo u potencijalnoj opasnosti.
Vlasnik prvospomenutog Ioniqa, dobio je odštetu osiguravajućeg društva, a oni su vozilo već – dalje prodali i sve skupa prema javnosti prikazuju kao svoj “gubitak u poslovanju”, a Hyundia Auto Canada provodi svoju istragu i prikuplja informacije iz cijele mreže, kako bi doznali što se točno dogodilo i ima li još sličnih slučajeva, kako bi u budućim sličnim situacijama bolje reagirali.
Priču možete pogledati i u priložena dva videa kanala Motormouth.