Čak i među predanim osobama koje su trenirale mozak, igrice nisu uspjele podstaći snagu mozga na velikom testu – stvarnom svijetu! Mnogi vjeruju da: Igrajući nekoliko minuta na dan online logične i „problem-solving“ igrice može povećati mentalnu sposobnost kod čovjeka. Ali da li ove igrice to stvarno rade, ostaje za raspravu.
Za svako istraživanje koje pronađe neke dokaze postoji jednak broj radova koji ne pronađu nikakve dokaze - kaže Bobby Stojanoski, kognitivni neuroznanstvenik sa zapadnog univerziteta u Ontariju.
Upravo su Stojanoski i njegove kolege spoređivali više od 1000 ljudi koji redovno koriste igrice za vježbanje mozga. Nasuprot je stajalo 7500 ljudi koji ne rade ovaj mini treninge. Postojala je mala razlika između načina na koji su obje grupe izvele niz testova. To nam zapravo dokazuje da „trening mozga“ i ne ispunjava ono što nam se govori.
Cambridge Brain Sciences je također uradio istraživanje među skoro 9000 ljudi. Oko 1000 ljudi je koristilo vježbe za mozak u proteklih osam mjeseci. Volonteri su ispunili dvanaest kognitivnih testova glede memorije, shvatanja i verbalnih vještina.
Nakon analize rezultata uvidjeli su da ljudi koji su trenirali svoj mozak nemaju mentalnu prednost nad ostatkom grupe. Čak i oni najposvećeniji koji su programe obuke koristili preko 18 mjeseci nisu uspjeli podstaći mozak da radi bolje od ljudi koji nisu koristili taj program.
Bez obzira kako smo sortirali podatke, nismo uspjeli pronaći nikakve dokaze da je trening mozga povezan sa kognitivnim sposobnostima - kaže Stojanoski. To se pokazalo istinitim bez obzira na godine, korišteni program, obrazovanje ili socio-ekonomski status. Svi su bili kognitivno slični grupi koja nije koristila programe treniranja mozga.
Trening mozga može biti koristan u određenim scenarijima, kako tvrdi Stojanoski. Naš je cilj da vidimo da li trening mozga može uticati na stvarni svijet. A taj stvarni svijet je možda i zapravo najbolji trening za mozak. Iako je moguće pobošljati mentalne sposobnosti, stručnjaci zagovaraju vježbanje tih vještina u različitim situacijama iz stvarnog života. To je mnogo bolje i adekvatnije korištenje vremena nego sjedenje za računarom i obavljanja malih zadataka.